מחווה מרגשת של תלמידי בית ספר בן גוריון ראשון לציון

מאת:מיקי אלון. התלמידים כתבו מכתבים לנופלים והשאירו אותם על קבריהם בלילה. איתי קריגר בן 11 כתב לסמל ראשון מתן גוטליב ז”ל: “בפרויקט זה למדתי וחקרתי על מתן. מתן הוא גיבור. גיבור כזה שאסור לשכוח” * משפחות הנופלים הגיעו הבוקר לחלקות הצבאיות בבית העלמין ומצאו את המכתבים שהשאירו התלמידים שלמדו על כל חלל * יעל, אחותו של סגן יפתח אלפר ז”ל, מצאה את המכתב של התלמיד נעם וכתבה לו: “רציתי להודות לך על המכתב שחיכה לנו על הקבר. מרגש לדעת שעוד מישהו מכיר את הסיור של יפתח”.

ראשון לציון מתייחדת עם הנופלים ומחבקת את משפחותיהם. אמש הושארו על קבריהם של הנופלים בחלקות הצבאיות בבית העלמין בראשון לציון, מכתבים שכתבו תלמידי בית הספר היסודי בן גוריון.
התלמידים למדו על כל חלל ומצאו את קווי הדמיון בינם לבין החלל. אחד המכתבים מוען למשפחתו של סמל ראשון מתן גוטליב ז”ל שנפל בקרב במבצע “צוק איתן” ב-30.7.2014, בן 21 היה בנפלו.

“למשפחתו של מתן גוטילב שלום” כתב איתי קריגר בן ה-11 “מדי שנה אנחנו מקיימים בבית הספר פרויקט שנועד לזכור ולא לשכוח… נפלה בחלקי הזכות לכתוב על יקירכם ואני גאה ומודה על הזכות הזו”. איתי סיפר במכתבו שהוא חניך בשבט שקרוי על שמו והוא למד על תחביביו של מתן, אהבותיו ואופיו. “מתן הוא גיבור שיקריב את עצמו לפני כולם, גיבור שיעזור לכולם ויקבל את כולם, גיבור כזה שמתפללים שיהיו כמוהו, גיבור כזה שאסור לשכוח” חתם איתי את המכתב.

המשפחות התרגשו לקבל את המכתבים. יעל, אחותו של יפתח אלפר ז”ל, שנפל ב-5.11.79 בהתהפכות מכונית שבה נסע במסגרת אימוני ניווט, קיבלה את המכתב וכתבה בחזרה לתלמיד נעם: “רציתי להודות לך על המכתב שחיכה לנו על הקבר. מרגש לדעת שעוד מישהו מכיר את הסיור של יפתח”. מיכל, אחייניתו של טוראי שלמה אפטייקר, שנפטר ב-2.11.61, לאחר שחזר מאימונים ונפצע בראשו, כתבה למחנכת הכיתה: “קראתי בהתרגשות רבה את מכתבה של נועה, שהניחו על קברו ורציתי לומר תודה. תודה שפעלת עם נועה להכיר את דודי, שאפילו אני לא זכיתי להכיר. הוא היה רק בן 19 במותו.”

מנהלת בית הספר, מירב שגב, אמרה: “בכל שנה התלמידים כותבים אל משפחות הנופלים מראשון לציון אחרי שלמדו על החלל ומצאו את קווי הדמיון בינם לבין החלל. השנה זכינו לשותפים רבים מהצוות שלקחו חלק בפרויקט ומודה לכל הצוות החינוכי על שזיכיתם אותי לעמוד בראש מוסד ערכי שכזה”.

השארת תגובה