500 מנות דם הותרמו במסגרת יום ההתרמה המשותף של מד”א ובי”ח שיבא תל השומר

מאת:מיקי אלון. למען איציק סעידיאן- 500 מנות דם הותרמו במסגרת יום ההתרמה המשותף של מגן דוד אדום ובי”ח שיבא בתל השומר

שירותי הדם של מגן דוד אדום ובנק הדם של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר קיימו היום (ד’) מבצע תרומת דם מיוחד במסגרתו הותרמו מאות מנות דם מצילות חיים
 
בימים אלו של מחסור חמור בדם, ובעיקר מסוג O קיים קושי משמעותי באספקת הדם לבתי החולים שיכול להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.
 
על מנת לענות על צרכי מערכת הבריאות נדרשים שירותי הדם של מד”א להתרים בכל יום כ-1,000 מנות דם ובעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם, יזמו את מבצע ההתרמה המיוחד למען איציק סעידיאן אשר במהלכו הותרמו כ-500 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 1,500 חולים ופצועים.


 
מבצע התרמת הדם המשותף של שרותי הדם של מד”א ובנק הדם של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר נערך בלובי מגדל האשפוז בבית החולים החל מהבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות ובמסגרתו הותרמו כאמור כ- 500 מנות דם.
 
ליאור אלטמן, מנהל מערך ההתרמות הדם הארצי במד”א: “לדם אין תחליף וכל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים. אנו מודים למאות התורמים שהגיעו היום והתגייסו למטרה החשובה. אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולהגיע לנקודות ההתרמה של מד”א הפרוסות ברחבי הארץ ולתרום דם. זו תרומה חשובה ומצילת חיים”.
 
לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד”א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד”א בטלפון 03-9101101

השארת תגובה