לקראת תפילות תשרי- עיריית ראשון לציון תכשיר מתחמי תפילה בסמוך לבתי הכנסת

מאת: מיקי אלון.

עיריית ראשון לציון תשחזר את ההצלחה משנה שעברה וגם השנה, לקראת חגי תשרי, תקים החברה העירונית מאהלי תפילה, תכשיר מוסדות ציבור לתפילה ותתקין הצללה בסמוך לבתי הכנסת * ראש העירייה, רז קינסטליך: “זו משימה לא פשוטה, אנו זקוקים גם לשיתוף הפעולה של הציבור שיגלה אחריות, יקפיד מאוד על קיום ההנחיות והתו הירוק. ההלכה מחשיבה את ערך החיים מעל לכל ולכן יש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשם הצלת החיים”


חגי תשרי בפתח ובעיריית ראשון לציון משחזרים את ההצלחה בשנה שעברה שאפשרה לתושבים לקיים את תפילות תשרי בדרך בטוחה יותר. ראש העירייה, רז קינסטליך, הנחה את החברה העירונית לגבש תוכנית לתת מענה לבתי כנסת שבהם צפויה נוכחות גבוהה. במקומות אלו ניתנה אחת משלוש אפשרויות שונות, בהתאם לתנאים הפיזיים בבית הכנסת: הקמת רשת צל מאווררת עם כסאות ושולחנות ברחבת הכניסה, כך שלרשות בית הכנסת יעמוד שטח נוסף באוויר הפתוח שבו ניתן יהיה לשמור מרחק בתפילה. האפשרות השנייה היא איתור חלל ציבורי גדול ממוזג ומסודר, כמו אולם ספורט בית ספר, מועדון נוער או מוסד ציבורי אחר שיוכשר לטובת הימים הנוראים. הפתרון השלישי הוא הקמת מאהלים ממוזגים במספר שכונות חדשות שטרם הושלמה בניית בית הכנסת בהן ובמס’ מוקדים שבהם ידוע על מספר מתפללים גדול.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “בשנה שעברה התגייסה העירייה כדי לאפשר לתושבים לקיים את תפילות החג אך באותה נשימה לא יובילו לעלייה בתחלואה וסיכון חיי אדם. זו משימה לא פשוטה, שדורשת כוח אדם גדול ותקציב ייעודי. אנחנו נכונים לתת את המענה גם השנה, אך אנו זקוקים גם לשיתוף הפעולה של הציבור שיגלה אחריות, יקפיד מאוד על קיום ההנחיות והתו הירוק וישמור על ההיגיינה. ההלכה מחשיבה את ערך החיים מעל לכל ולכן יש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לשם הצלת החיים. זה בדיוק המצב”.

המהלך יוצא לדרך בהובלת מנכ”ל העירייה- דודי גיל, ובשילוב ידיים של מנכ”ל החברה העירונית- אלי פולק ,המועצה הדתית בראשות היו”ר הרב ישעיהו מלכא וחברי המועצה מיכל קלדרון, שמואל ג’מיל ויועץ ראש העירייה לענייני דת, רונן זינגר. גובשה רשימה של כ-150 בתי כנסת בעיר שזקוקים להיערכות מחודשת לקראת החגים.

רשימת בתי הכנסת באתר העירוני
https://www.rishonlezion.muni.il/Lists/List/CustomDispForm.aspx?ID=921

השארת תגובה