בבית הספר ויתקין-טבע ציינו את יום הציפורים, איך הפתיעו ההורים את התלמידים?

מאת: מיקי אלון.

תצפיות, הרקדה ולמידה על ציפורי ארצנו. כך חגגו בשבוע שעבר בבית הספר ויתקין-טבע את יום הציפורים. התלמידים גם זכו להפתעה שהכינו להם ההורים. ראש העירייה, רז קינסטליך: “לומדים דברים נוספים מעבר לשיעורים השגרתיים בכיתות”.

בבית הספר ויתקין-טבע ממשיכים לייחס חשיבות רבה לקיימות ולסביבה. ביום חמישי האחרון (30.12.21) חגגו בבית הספר את “יום הציפורים”, שחל כל שנה ב-5.1 החל מ-1894, ונועד לקדם את שימור הציפורים כערך מוסרי.

ילדי בית הספר ערכו פעילות שנועדה לעודד תצפיות מהטבע והיכרות עם ציפורי ארצנו. כל כיתה יצאה לתצפית בחצר החדשה של בית הספר, יחד עם מגדיר ציפורים. הכיתות חקרו את עולם הציפורים והכינו מגדיר כיתתי או דגם של ציפור. אחת הפעילויות המהנות עבור הילדים הייתה חיקוי של ציוץ הציפורים לפי סוגים. בנוסף לפעילויות שנערכו בחצר, התקיימה הרקדה של שירי ציפורים שהתלמידים למדו בחודש האחרון. פעילויות מותאמות גיל נערכו סביב משחק בית ספרי שאותו מנהלת ציפור בית הספר סיס החומות. הילדים קיבלו משימות מהסיס ונערך לוח ניקוד כיתתי שבסופו קיבלו מתנה – משחקי חברה כיתתיים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אני שמח שהתלמידים והתלמידות בראשון לציון לומדים דברים נוספים מעבר לשיעורים השגרתיים בכיתות הלימוד. אין לי ספק שהתלמידים הרוויחו לא מעט מכך, ולמדו על חשיבות השמירה על איכות הסביבה ובעלי החיים”.

מנהלת ביה”ס זהר ון-לובין: “היה לנו חשוב לחשוף את הילדים לציפורים ולמיומנות של צפייה בהם. לאחר שהצוות עבר הכשרה עם הצפרית ענת גל יכולנו להיות ממוקדים בהנחייה להקשבה ולצלילים. חשוב לנו שהתלמידים יהיו מודעים לכך שהטבע נמצא ממש כאן וכל מה שצריך כדי לראות הוא תשומת לב”.

מעבר לפעילות הקשורה בבעלי החיים, ביום רביעי הופתעו ילדי בית הספר במרק חם שהוכן על ידי ההורים. את המרק החם הגישו ההורים לכל כיתה בנפרד מחוץ לשערי בית הספר בגלל הנחיות הקורונה. בבית הספר סיפרו כי אירועים הבנויים על שיתוף פעולה עם ההורים מחממים את הלב

השארת תגובה