חג לאילנות: עיריית ראשון לציון קיימה את אירוע ט”ו בשבט בצל שנת השמיטה וגל האומיקרון

מאת: מיקי אלון.

שתילים לילדי הגנים, סיורי טבע עירוני והרצאות ב-ZOOM. עיריית ראשון לציון תציין את ט”ו בשבט במגוון אירועים כשברקע גל האומיקרון ושנת השמיטה. היום (שני) הגיע ראש העירייה – רז קינסטליך, לגני הילדים ברחוב שמשון זליג בעיר ושתל שתילים, לפי הלכות שנת השמיטה, עם ילדי הגן: “מרגש לראות את החיבור בין ילדי העיר לסביבה, על אף גל האומיקרון ושנת השמיטה, היה לנו חשוב לחגוג עם הילדים באופן סמלי, את טו בשבט ולשמור עבורם על שגרה מסויימת״.

ט”ו בשבט הגיע חג לאילנות. היום (שני) חל ט”ו בשבט, ובעיריית ראשון לציון יקיימו במהלך השבוע הקרוב מספר אירועים, ביניהם סיורי טבע עירוני, הרצאות ב-ZOOM, סיור ליקוט ובישול ונטיעות שתילים בגני הילדים. ראש העירייה, רז קינסטליך, ביקר כאמור, הבוקר בחמשת גני הילדים ברחוב שמשון זליג ושתל שתילים יחד עם ילדי הגן. כלל האירועים, כמו גם האירוע בו לקח חלק ראש העירייה, הינם בהתאם להלכות שנת השמיטה והשתילה נעשתה בתוך אדנית עם מגש, לא תחת כיפת השמיים ועל מצע מוגבה. ילדי הגנים התרגשו מהמחווה ושתלו את השתילים גם עם מ”מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שפ”ע, אבי חיים ומחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה, ראש מנהל החינוך, אטי הדר, וראש מנהל איכות הסביבה, אילן רפאלי.

ראש העירייה, רז קינטסליך: “התרגשתי לנטוע שתילים היום עם ילדי הגנים ולראות את השמחה על פניהם. ראש השנה לאילנות מסמל את הקשר שיש לנו עם האדמה, וזה מרגש לראות את החיבור בין ילדי ראשון לציון לסביבה. על אף גל האומיקרון ושנת השמיטה, היה לנו חשוב לחגוג עם הילדים באופן סמלי, את ט”ו בשבט״.

כזכור, עיריית ראשון לציון רכשה כ-3,000 שתילים לכל ילדי הגנים בראשון לציון. בימים האחרונים מנהל איכות הסביבה החל בחלוקה של הערכות לקראת ט”ו בשבט. סוגי השתילים שחולקו הם אמנון ותמר, לוע הארי, חרציות, רוזמרין וכרוב נוי. בנוסף, תלמידי בתי הספר ותנועות הנוער פועלים על מנת לשמר את העצים הוותיקים בתיק. במסגרת הפעילות, יסומנו כאלף עצים ברחבי העיר המיועדים לשימור.

מ”מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר, מסרה: “גם השנה, על אף הקשיים, דאגנו להעלות חיוך על פני כל ילדי הגנים בראשון לציון בזכות נטיעת השתילים. נהניתי לשתול יחד עם הילדים המקסימים שהתרגשו וזכו לטעום מט”ו בשבט במסגרת הלכות שנת השמיטה. חשיבות הצומח לכדור הארץ, לסביבה שלנו ולאקלים היא קריטית ואני שמחה שהילדים בראשון לציון לומדים זאת”.

“ט”ו בשבט הוא חג בעל משמעות גדולה לאהבת הארץ והסביבה וטיפול בצומח”, מסרה חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה קרן דנה. “גם אני, כמו כולם, התרגשתי לראות את הילדים מאושרים בזמן נטיעת השתילים. הילדים נהנו מפעילות חוויתית ובעלת משמעות לטיפוח הסביבה ולפעילות ברת קיימא. אני מזמינה את תושבי העיר לקחת חלק בפעילויות השונות שאנחנו מציעים לרגל החג. אני מאחלת חג ט”ו בשבט צומח, בריא ושמח לכולם”.

כאמור, במהלך השבוע יתקיימו מספר אירועים לרגל ט”ו בשבט.
לרשימת האירועים המלאה: https://bit.ly/3nsxeK8

השארת תגובה