פרויקט ההתחדשות העירונית ברמת אליהו צובר תאוצה עם טקס הנחת אבן פינה לבניינים המיועדים למפוני השכונה

מאת: מיקי אלון.

אתמול (שלישי) נערך טקס במעמד ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ושר השיכון והבינוי זאב אלקין, להנחת אבן פינה בבניינים הראשונים בשכונת נוריות המיועדים למפוני רמת אליהו. בשכונה צפויים להיבנות ארבעה בניינים, ו-83 יחידות דיור מיועדות למפוני רמת אליהו שיזכו לדיור משופר. “רואים את הניצנים הראשונים בשטח, זה מרגש אותי”, אמר ראש העירייה, רז קינסטליך. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר: “הפרויקט מגדיל את היצע הדירות לזוגות הצעירים ומשדרג משמעותית את איכות החיים בשכונות הוויתיקות, אני מברך את ראש העירייה רז קינסטליך”.

פרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו יוצא לדרך: אתמול (שלישי) נערך טקס הנחת אבן פינה לבניינים הראשונים בשכונת נוריות שמיועדים למפוני רמת אליהו. חברת שיכון ובינוי עתידה לבנות בשכונת נוריות 270 יחידות דיור, כאשר 83 מתוכן מיועדות למשפחות שיפונו מרמת אליהו ויזכו בדיור משופר ובטוח יותר. בטקס השתתפו בין היתר ראש העירייה – רז קינסטליך, שר השיכון והבינוי – זאב אלקין, דוד מזרחי – מנהל מרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל, עינת גנון – סמנכ”לית הרשות להתחדשות עירונית, תמיר כהן – יו”ר ומנכ”ל חברת שיכון ובינוי, ארז בהריר – המשנה למנכ”ל חברת שיכון ובינוי, אסף דעבול – המשנה לראש העירייה ומ”מ מקום יו”ר החברה הכלכלית ודורון מילברג – מנכ”ל עיריית ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון נמצאת בתהליך התחדשות מכל הבחינות. אחד הנושאים שנמצאים אצלנו בראש סדר העדיפויות הוא התחדשות עירונית, בדגש על שכונת רמת אליהו שבה מתבצע אחד הפרויקטים הגדולים בארץ. אנחנו רואים את הניצנים הראשונים בשטח אחרי תכנון רב, וכתושב העיר זה מרגש אותי. בעתיד הקרוב שכונת רמת אליהו תיראה אחרת לגמרי והתושבים בה יזכו לדיור משופר. עיריית ראשון לציון תמשיך לדאוג לכלל התושבים שיפונו מהשכונה, ולספק להם ליווי ומעטפת תומכת”.

שר השיכון והבינוי, זאב אלקין, מסר: “מאז כניסתי לתפקיד, שמתי לי למטרה קידום תכניות התחדשות עירונית על מנת להגדיל את היצע הדירות לזוגות הצעירים ולשדרג משמעותית את איכות החיים בשכונות הוויתיקות. אני רוצה לברך את ראש העירייה רז קינסליך שפעל רבות יחד עם רמ”י, הרשות להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון שהוציאו לפועל בניית כ-3,500 יחידות דיור בשכונת רמת אליהו בראשון לציון. פרויקט זה הוא סנונית ראשונה לעוד פרויקטים רבים ברחבי הארץ”.

תמיר כהן יו״ר ומנכ״ל שיכון ובינוי אמר כי “פרוייקט נוריות הוא פרוייקט ייחודי בשורה ארוכה של פרוייקטים שמובילה שיכון ובינוי, זאת משום שהוא מאפשר תהליך של התחדשות עירונית והאצת שיפור איכות החיים לאלפי תושבים החיים בסביבתו. משאבים רבים הושקעו ויושקעו בשכונה, והיא תהפוך לשכונה מעולה ואיכותית שתשמש בית אמיתי עבור משפחות רבות שיזכו לחוות מגורים ייחודית, הכוללת את כל מעטפת המגורים המודרנית ביותר לצד עירוב שימושים, ומתן מענה לצרכיהם של אלפי משפחות”.

כזכור, שכונת רמת אליהו צפויה לעבור תהליך של התחדשות עירונית שישנה את פני השכונה, ואחרי שנים רבות של תכנון הפרויקט הוא קורם עור וגידים. במסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונה צפויים להיבנות 7,200 יחידות דיור במקום 2,600 יחידות דיור שתהרסנה בבנייני הרכבת. כבר לפני מספר חודשים הרסה עיריית ראשון לציון את הבניין המסוכן ברחוב אנילביץ’ 30, והעניקה למפונים 5,000 ₪ לשכירות למשך חצי שנה בצעד ראשון מסוגו.

כידוע, בנוסף לפרויקט הענק בשכונת רמת אליהו מקודמים בראשון לציון פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית שעתידים לשנות את פני העיר. בין הפרויקטים ניתן למצוא את שכונת נחלת יהודה, שכונת נווה חוף, שכונת רמב”ם, שכונת רמז, שכונת כצנלסון ואזורים נוספים במרכז העיר.
לאור היקף הפרויקטים ההולך וגדל של פינוי-בינוי ותמ”א 38, הוחלט בעיריית ראשון לציון על הקמת מנהלת להתחדשות מה עירונית. המנהלת תעניק סיוע לדיירים בהתארגנות לקראת פנייה ליזמים וקביעת העקרונות לבחירת יזם מבצע, תבצע בדיקות מקדימות להיתכנות פרויקטים, תהיה אחראית על תיאום פעולות מול המחלקות הרלוונטיות בעירייה ועוד.

השארת תגובה