אלוף משנה (במיל’) יעקב בליטשטיין מונה לראש מנהלת התחבורה בעיריית ראשון לציון

מאת: מיקי אלון.

מנהלת התחבורה בראשון לציון יוצאת לדרך עם בחירתו של אלוף משנה (במיל’) יעקב (קובי) בליטשטיין לראש המנהלת. בילטשטיין כיהן עד לאחרונה כממלא מקום מנכ”ל משרד האוצר, ולפני כן שימש כיו”ר מטה התשתיות באוצר וכמשנה למנכ”ל במשרד התחבורה. ראש העירייה, רז קינסטליך: “בליטשטיין מילא בהצלחה שורת תפקידים בתחום התחבורה והתשתיות, אני מברך אותו על הבחירה ובטוח כי הוא יעמוד באתגרים הניצבים לפנינו”.

יעקב (קובי) בליטשטיין מונה לראש מנהלת התחבורה בעיריית ראשון לציון. בליטשטיין, כיהן בתפקידו האחרון כממלא מקום מנכ”ל משרד האוצר וכראש מטה התשתיות באוצר. קודם לכן שימש כמשנה למנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וכסמנכ”ל תשתיות, והיה המפקח על התעבורה בין השנים 2020-2018. בליטשטיין הוא בעל תואר ראשון בכלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה, וכן בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים מהקריה האקדמית אונו.

כידוע, כמות התושבים בראשון לציון תגדל בעשור הקרוב לכ-400,000, ובכך צפויה העיר להיות השלישית בגודלה במדינה. לאור הגידול באוכלוסיה, יש הצורך בשדרוג התשתיות ומערכת התחבורה בעיר. קידום הפרויקטים וביצועם המורכב מצריך תשומת לב רבה, תכלול ותיאום בין שלל הגורמים השונים והידוק הקשר עם התושבים.

לצורך ההתמודדות עם האתגרים הללו, הקימה העירייה את מנהלת התחבורה שתאגד תחתיה את כל הפרויקטים בעיר. מטרות המנהלת יהיו, בין השאר, הידוק הקשרים וביסוס מערכת אמון עם חברות התחבורה הממשלתיות, ניהול ותכלול פרוייקטי התחבורה העירוניים החל משלב התכנון ועד שלב הביצוע וההסברה, אספקת מידע תחבורתי לצורך ניתוח קבלת החלטות מבוססות נתונים ועוד. ראש המנהלת, בילטשטיין, יקים וינהל את מנהלת התחבורה על פי הוראות ההסכם, לרבות הגדרת מבנה ארגוני, איוש בעלי התפקידים, קביעת נוהלי העבודה, הכנת תקציב המנהלת, ניהול המנהלת וקידום הפרויקטים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית, עם פרויקטים מורכבים בסך 18 מליארד ש”ח שישנו בעתיד את פני העיר. כחלק מההיערכות לכך ועל מנת להאיץ את הפרויקטים ולפקח עליהם, החלטנו על הקמת מנהלת תחבורה שתאגד תחתיה את כל תחום התחבורה והתשתיות בעיר. אני מברך את קובי בליטשטיין על כניסתו לתפקיד ראש מנהלת התחבורה. בעבר מילא בילטשטיין בהצלחה שורת תפקידים בתחום התחבורה והתשתיות, והוא בעל ניסיון רב בהנעת תהליכים ובניהול פרויקטים כבדי היקף במגזר הציבורי. אין לי ספק כי בליטשטיין הוא האדם הנכון, ואני בטוח שהוא יעמוד באתגרים הרבים הניצבים בפנינו”.

קובי בליטשטיין מסר לאחר בחירתו: “אני נרגש לקראת אתגר חדש. ראשון לציון תשנה את פניה בשנים הקרובות, ומשכך יש צורך בשדרוג התשתית התחבורתית. מדובר בקידום פרויקטים מורכבים בפרופיל גבוה. מנהלת התחבורה שהוקמה תסייע לקדם פרויקטים אלה עבור התושבים בראשון לציון ולמען עתידה של העיר. אני רוצה להודות לראש העירייה, רז קינסטליך, על איחולי הברכות ובטוח שנשתף פעולה באופן שישרת את כולם”.

בליטשטיין שירת בצבא עד שנת 2005, אז השתחרר בדרגת אלוף משנה. לאורך השנים מילא תפקידי פיקוד ומטה בחיל התקשוב. בין היתר שימש כקצין קשר באוגדת שיריון וקצין קשר באוגדת יהודה ושומרון, וכן היה מפקד בכיר במערך התקשוב של מערך המילואים בפיקוד מרכז.

עם שחרורו מהשירות הצבאי מונה למנהל פרויקט בתחום Homeland Security עבור משרד הביטחון, במסגרתו ניהל פרויקטים של הקמת תשתיות לאורך גדר ההפרדה. בשנת 2011 מונה לראש מנהלת תכנית “נתיבי ישראל” במשרד התחבורה. במשך חמש שנותיו בתפקיד הוביל פרויקטים ארציים בתחום התחבורה והתשתיות בהיקף בסך 27.5 מיליארד ₪. בין הפרויקטים שהוביל בליטשטיין רכבת העמק בין בית שאן לחיפה, הארכת כביש 6 דרום עד צומת שוקת וצפון עד קריית אתא, רכבת עכו – כרמיאל, כביש 31 בין ערד לצומת שוקת, פרויקט חשמול הרכבת, רכבת מהירה לירושלים וקידום תכניות נוספות. החל משנת 2016 שימש כמשנה למנכ”ל משרד התחבורה וסמנכ”ל תכנון ופיתוח תשתיות והיה אמון על פיתוחה והבטחת קיומה של תשתית התחבורה היבשתית בארץ בכל שלבי התכנון והפיתוח. החל מנובמבר 2020 שימש למשך כשנה כיו”ר מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר. החל מפברואר 2021 כיהן כממלא מקום מנכ”ל משרד האוצר למשך כחצי שנה.

השארת תגובה