התפרעויות בכביש ומפגעי רעש בשכונת נחלת יהודה ראשון לציון

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

בחודשים האחרונים תושבי נחלת יהודה באיזור הגשר סובלים מהתפרעויות של מכוניות משופרות ואופנועים שעורכים ביניהם מרוצים או סתם נוסעים במהירויות מופרזות תוך סיכון הולכי הרגל, הנהגים בכביש ודיירי הבניינים הסמוכים. הדיירים לא מוכנים להמשיך כך ופנו לכל הגורמים האפשריים שיעזרו להם לפתור את הבעיה.

התפרעויות בשדרות הציונות, נחלת יהודה. צילום: איריס חזן

תושב מספר לנו שהוא אינו יכול להירדם בלילות או שהוא מתעורר מהרעש המחריד שבוקע מהכביש כשלמחרת הוא צריך ללכת לעבודה והוא לא מתפקד. מדובר בעברייני תנועה שחייבים להיענש בחומרה וכרגע אין מי שאוכף זאת, אנו מבקשים פתרון מיידי ללא דיחוי אחרת נתכנן את צעדינו הבאים.

איריס חזן: מ”מ יו”ר ועדת ביטחון וחברת ועדת תחבורה ותנועה.

הבעיה מוכרת לי היטב ממספר לא מעט של תושבים אשר פנו אליי. פסי האטה לא ראליים למגר את התופעה ב 100%, מכיוון שהנהגים נכנסים לכיכרות ושם הם מתפרעים וגורמים לרעש וכן גם אכיפה במצב סטטי ע”י המשטרה אינה יעילה ויש איתה כמה בעיות, דבר ראשון לא ניתן לבצע מרדפים אחריי אופנועים מרעישים, כי מרדף מסכן חיים לשני הצדדים ולא ניתן גם להתקין מצלמות מהירות, כי לא מדובר במהירות חריגה, אלה הקמת רעש ע”י אגזוזים שלא עומדים בתקן ע”י “שיפורים” שבעלי הרכבים והאופנועים מבצעים.
כרגע אני רואה שיכול להיות פתרון וזה מה שעשו בפתח תקוה אשתקד. בפתח תקווה התקינו כפיילוט מצלמות כנגד רעש והמטרה, אכיפה ע”י מתן דו”חות.

תגובת עיריית ראשון לציון:

על אף שמדובר בעבירות תנועה שהן באחריות משטרת ישראל, עיריית ראשון לציון הציבה מצלמות ומאפשרת למשטרה גישה אליהן על מנת למגר את התופעה.
עיריית ראשון לציון העבירה את הנושא לטיפולה של משטרת ישראל, לה הסמכות והאחריות לטפל בעבירות תעבורה.

מהמשטרה נמסר:

התופעה מוכרת והמשטרה מבצעת פעילות אכיפה כנגדה על בסיס קבוע. בנוסף קיים מפקד התחנה מפגש עם נציגי השכונה בה סוכם על נקיטת צעדים נוספים לפתרון הבעיה לרבות הגברת האכיפה המשטרתית, הקמת פסי האטה והצבת מצלמות מהירות. נמשיך לפעול בשיתוף העירייה והתושבים למציאת פתרון למצוקת התושבים בשכונה.

התפרעויות בשדרות הציונות, נחלת יהודה. צילום: איריס חזן

תגובה אחת

  1. נעמה הגב

    גם בשכונת נאות שיקמה כמעט כל ערב מאוחר כבר שנים . ואין מי יטפל במטרד הזה .
    למי בכלל אכפת מהשקט של התושבים .

השארת תגובה