ראשון לציון זוכרת את נספי סודן – מציינים את זכרם של אלפי יהודי אתיופיה שקיפחו את חייהם במסע אל ארץ הקודש

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

במהלך השבוע האחרון ציינה עיריית ראשון לציון את זכרם של אלפי יהודי אתיופיה שקיפחו את חייהם במסע אל ארץ הקודש ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון זוכרת את אלו שאיבדו את חייהם בדרך להגשמת חלומם הגדול – העלייה לארץ הקודש. ברוחם ובכוחם צמחה קהילה נפלאה לתפארת מדינת ישראל”

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

עיריית ראשון לציון זוכרת את נספי סודן. השבוע ציינה עיריית ראשון לציון את יום הזיכרון לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל. אל הטקס, שהתקיים במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך, באנדרטת הנספים בגן הזיכרון, הגיעו משפחות הנספים, הורים, תלמידים ותושבים על מנת להתייחד עם זכרם של כ-4,000 נספים.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון זוכרת את אלו שאיבדו את חייהם בדרך להגשמת חלומם הגדול – העלייה לארץ הקודש. קהילת יהודי אתיופיה איבדה את טובי בניה ובנותיה, אולם במותם הם ציוו לנו את הדרך. ברוחם ובכוחם צמחה קהילה נפלאה לתפארת מדינת ישראל”.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

במהלך השבוע האחרון ציינו בתי הספר בראשון לציון את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, במגוון הרצאות ופעילויות לתלמידים. מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, בשיתוף מוקד הקליטה ואגף נוער וצעירים במינהל קהילה, קיימו מפגשי סיור והדרכה לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בחדר ההנצחה לנספי סודן בבית יד לבנים.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

בנוסף שמעו התלמידים את סיפורו האישי והאותנטי של אחד מבני הקהילה האתיופית שעבר את המסע לארץ ישראל, והתרשמו באופן אישי מהתלאות ומהקשיים הרבים שעימם התמודדו העולים לארץ הקודש.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

בתחילת שנות ה-80 יצאו קבוצות של יהודים מכפרים שונים בצפון אתיופיה והתחילו במסע רגלי לכיוון סודן. הם עברו דרך כואבת מאוד שאין כדוגמתה. יהודי אתיופיה שהו במחנות פליטים שבסודן, שילמו מחיר כבד של אובדן משפחות שלמות, אחים ואחיות שנפטרו ממחלות קשות, מרעב ומצימאון.
 
במסע ארצה קיפחו את חייהם כ-4,000 איש. למרות כל הקשיים יהודי אתיופיה לא ויתרו על הגשמת החלום והגעגועים לירושלים, ולאחר 2,500 שנות גלות הגיעו לארץ ישראל במסגרת “מבצע משה” בשנים 1984-1985.

השארת תגובה