מרכז יה”ל ראשון לציון: בני משפחה ומתמודדי נפש זכאים לזכויות ולשירותים מסל השיקום של משרד הבריאות ,שיח פתוח וללא עלות מחר 31.5.22 ,כנסו לפרטים

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

אנחנו והם – איפה נפגשים ? שיח פתוח לקהילה בין נותני שירות מסל שיקום לבין בני משפחות ומתמודדים
יתקיים באופן מקוון ב31.5.22 יום שלישי בשעה 18:00
ביוזמת מרכז יה”ל ראשון לציון. במפגש יתקיים דיאלוג בין נותני שירותים מסל שיקום במשרד הבריאות המספקים מידע חיוני לגבי שירותים וזכויות ובין המתמודדים ובני משפחתם. המפגש ללא תשלום ופתוח לקהילה.

בני משפחה ומתמודדי נפש זכאים לזכויות ולשירותים מסל השיקום של משרד הבריאות, אך לא תמיד הם יודעים מהו תפקידם של נותני השירותים בסל שיקום ואיך הם יכולים לסייע להם.


פעמים רבות היחסים בין נותני השירות לבין בני המשפחה הם מורכבים – נותני השירות מחוייבים לסודיות כלפי המתמודד, בשל היותו מעל גיל 18, ולמשפחות לא פשוט עם העובדה שהם לא מעודכנים לגבי יקיריהם וחשים שאין שיתוף פעולה מצד המערכת, ושמותירים אותם “מחוץ לתמונה”.


מאידך, נותני השירות חווים לעיתים את בני המשפחה כדרשניים, כמתערבים, וככפויי טובה. ואולם, כאשר הקשר בין נותני השירות למשפחות הוא קשר טוב של שיתוף פעולה, ההשפעה על בן המשפחה המתמודד היא טובה, ומקדמת את תהליך ההחלמה ואת איכות חייו.


לדיאלוג בין נותני השירות במסגרות סל שיקום לבין המתמודדים ובני המשפחה חשיבות רבה, ומתוך כך נולד המפגש הזה, אשר יזמן היכרות עם נקודת המבט של האחר, אפשרות להבין כיצד שירותי השיקום תופסים את התפקיד של המשפחות בתהליך השיקום, שיח של שאלות ותשובות ושותפות בין המציגים והמשתתפים.

קישור להרשמה למפגש:
https://forms.gle/TjzE9SjQtdE6saS46
קישור לכניסה לזום:
https://us02web.zoom.us/j/83982816184?pwd=NytFMmszb2dabVVzd3JPM2tRbGVXZz09
עמותת איכות בשיקום המפעילה 4 מרכזי משפחות יה”ל ברחבי הארץ (ראשל”צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.


המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את מתמודד הנפש, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה”ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

השארת תגובה