בעקבות הודעות ספאם: מועדון הדזרט בראשון לציון יפצה 10,000 איש בכ-700,000 ₪

חגגתם לאחרונה במועדון הדזרט בראשון לציון? יתכן ומגיע לכם פיצויים – פסק דין שניתן בעקבות תביעה ייצוגית מחייב את המועדון לפצות את 10,000 הפונים הראשונים שקיבלו הודעות SMS שיווקיות מטעם המועדון ללא אישור

בעקבות הודעות ספאם: מועדון הדזרט בראשון לציון יפצה 10,000 איש בכ-700,000 ₪
צילום: יוסי מאמיה

פסק דין של בית המשפט המחוזי בלוד, חייב את איש חיי הלילה יצחק רוסו, הבעלים של ליאן אירועים ראשון לציון בע”מ המנהלת את מועדון ה- Desert Night& Day Club בראשון לציון ומועדונים נוספים, לפצות 10,000 איש שקיבלו הודעות ספאם בSMS ללא הסכמתם, בעלות תוכן שיווקי.

מדובר בתביעה ייצוגית שהגיש משרד עו”ד ירקוני, שגב, אלדר בשמם של הנמענים, להם פסק בית המשפט בראשות השופט רמי חיימוביץ, הסדר פשרה שמגיע לכ-700,000 ש”ח.

הודעות הSMS הופצו על ידי יח”צנים שהעסיק המועדון לצרכי שיווק ונשלחו על פי רשימות המבלים שברשותם וללא רשות הנמענים. הערכת כמות הנפגעים הפוטנציאלית התבססה על היקף הפניות שהתקבלו בנוגע למשלוח המסרונים ללא אישור והוערכה בהיקף של 10,000 איש.

בעקבות הודעות ספאם: מועדון הדזרט בראשון לציון יפצה 10,000 איש בכ-700,000 ₪
צילום: יוסי מאמיה

הצדדים לעתירה העריכו את הנזק לכל חבר בקבוצה ב-50 ₪ והסכימו כי סכום הפיצוי יעמוד על סך שבין 500,000 ל-630,000 שינתן לציבור בכל אחת מההטבות הבאות: משקה בחינם, כרטיס כניסה חינם לערב בילוי המתקיים במועדון. את ההטבה יקבלו 10,000 הפונים הראשונים.

מאחר וההודעות נשלחו על ידי יח”צנים וקיים קושי לאתר את הנמענים עצמם, הוסכם כי ייפתח רישום לקבלת ההטבה, וכי המועדונים יסתפקו בקבלת הצהרה מהנרשמים כי קיבלו מסרון פרסומי. מימוש ההטבה יתבצע באמצעות פרסום הודעה שתצא מטעם החברה. על פי פסק הדין תשלם החברה סכום נוסף של 63,000ֶ ש”ח לקרן יחודית לפיצויים מתביעות ייצוגיות.

עו”ד אור ירקוני, שותף במשרד עו”ד ירקוני, שגב, אלדר מסר כי “ההליך ותוצאותיו מוסרים מסר ברור, תם העידן בו גופים יסחרו בפרטים האישיים של לקוחות ויטרידו אותם בפרסום ללא הסכמה. אנו מקווים שהסכומים הגבוהים שעסקים נאלצים לשלם יגרמו להרתעה הנדרשת וימנעו מקרים אלו בעתיד”.

תגובה אחת

  1. שלומי הגב

    אני ממשיך לסבול מהודעות הספאם האלו ממועדון הדזראט , למי אני פונה?

השארת תגובה