במרכז קהילתי רמת אליהו בראשון לציון יצרו מתמודדי נפש פסיפס ענקי עבור החברה למתנסים, לכבוד חודש “פברואר יוצא מן הכלל” המוקדש כולו לבעלי מוגבלויות

קניון רוטשילד ראשון לציון

מועדון נשר השוכן במרכז קהילתי רמת שקמה בראשון לציון הוא מועדון שיקומי חברתי לאנשים מתמודדי נפש. החברים והחברות במועדון הם בוגרים מעל גיל 40 שלא הצליחו להשתלב במסגרות שיקומיות.

במסגרת המועדון נפגשים החברים כל יום, חמש פעמים בשבוע, בשעות הבוקר. רוב האנשים במועדון לא קיימים אינטראקציות חברתיות והמועדון מהווה את האינטראקציה החברתית היחידה שהם מקיימים במהלך היום שכן הוא מהווה עבורם מקום בטוח ומכיל אותם כפי שהם.

המשתתפים לומדים שם מיומנויות חיים וכל העת חותרים מנהלי המרכז הקהילתי לשילובם בקהילה. אווה פנש, רכזת מועדון נשר אומרת: “אנחנו מאמינים שלכל אחד יש הזמנות ומקום לכבוד. לכולם מגיע להשתלב בקהילה, יחד עם הקשיים והמורכבויות איתם הוא מתמודד”.

את רעיון הפסיפס הגה קולין היימס מנהל המרכז הקהילתי וכך, תוך שבועיים יצרו החברים במועדון את הפסיפס בגודל של שני מטרים, עבדו עליו כל יום ושמחו על האחריות שהוטלה עליהם. 

אווה מספרת: “לא האמנתי שנספיק כי כבר היינו באמצע ינואר, אבל חברי המועדון לקחו את הפרויקט כל כך ברצינות. שיתוף הפעולה והעבודה על הפסיפס יצרה עוצמה, שילוב, תרומה לקהילה וגאווה אישית מאוד גדולה. ברגע שאתה עושה משהו טוב לאחר – אתה מרפא את עצמך. זו לגמרי גאוות יחידה.”

במרכז הקהילתי מוצגת כעת תערוכת ציורים בשם “ציור בנפשי” של חברי המועדון, והפסיפס מוצג באמצע. הציורים בצדדיו משתנים כל שבוע ובסוף חודש פברואר הפסיפס יעבור כמתנה מרמת אליהו למשרדי החברה למתנסים. 

השארת תגובה