גם זו בשורה להורים: בשנת הלימודים הקרובה לא יעלו תעריפי “תשלומי ההורים” ,המס העקיף לבתי הספר בעיר

קניון רוטשילד ראשון לציון
נלחם, מירום שיף יו”ר הנהגת ההורים הארצית. צילום:פרטי.

הנהגת ההורים הארצית: תשלומי הורים תשפ״ד

השבוע התקיים דיון בועדת החינוך בכנסת בנושא תשלומי הורים לשנת תשפ״ד שבה סקר משרד החינוך את תוכנית העבודה בנושא זה ואת חוזר התשלומים המתוכנן לשנת הלימודים הבאה.

לאחר עבודה אינטנסיבית ומשותפת של כלל הגורמים הרוונטיים במשרד החינוך ובשיתוף שר החינוך, יואב קיש, נבלמה העלייה שתוכננה בתשלומי ההורים, בדומה למהלך הבלימה שביצעו חברי הנהגת ההורים הארצית בהצלחה אשתקד.

בתמצית: התוספת ההכרחית הנדרשת בסעיף הביטוח, תופחת ב-2 סעיפים אחרים (משרד החינוך יכסה את ההפרש) כך שבפועל – הסכום שההורים יידרשו לשלם זהה למה ששולם אשתקד.

בנוסף משרד החינוך ראה לנכון לקדם את ״מפעל ההזנה״ ולהקצות לעניין זה תקציב.

כידוע, עד היום לא הייתה כל דרך לגבות כסף עבור ארוחות בוקר בגנים וסוגיה זו הוסדרה. בנוסף – עלות ארוחה חמה ביוח״א (יום חינוך ארוך) עלתה ומשרד החינוך הסכים לסבסד את העלייה, כך שהתוספת לא תושת על ההורים.

בנוסף לפגישה זו התקיים אתמול דיון בוועדת החינוך בכנסת בנוגע להיערכות משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ״ד. בישיבה השתתפו מירום שיף יו״ר הנהגת ההורים הארצית וחברי צוות האחד בספטמבר מירב חיון, יפה שירין, אבי סרוסי, אורן אוזן ואייל טל.

שיף התייחס בדבריו לאיומי השביתה של ארגון המורים המשפיעים על ילדי העל-יסודי, המליץ למקבלי ההחלטות להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות במדינה והציע להתייחס במערכת החינוך לשסע ולקרע בחברה הישראלית באופן מפוקח ומבוקר.

השארת תגובה