בהובלת ראש העיר רז קינסטליך ראשון לציון יוצאת בתוכנית יסודית להצלה ושיקום של אגם הסופרלנד

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״חשוב לנו לעשות כל שניתן בכדי להציל את האגם עבור תושבי העיר ולמען הדורות הבאים. מדובר בפנינת טבע של ממש ולכן בחודשים הקרובים הנראות של האגם לא תהיה בשיאה בשל הורדת המפלס, אך בקיץ הבא נזכה כולנו לאגם יפה ובריא״.

עיריית ראשון לציון תתחיל בימים הקרובים עבודות יסודיות לניקוי האגם, שעם השנים, הסחף וצמח היקינתון נהרס ונמצא בסכנה אקולוגית.

אגם הסופרלנד הוותיק שוכן במערב העיר ועם השנים, האגם שהינו אגם מי נגר עילי שנוצר לפני כ-35 שנה, נהרס מסחף הגשמים ומצמח יקינתון המים – שנחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים בשל קצב הריבוי המהיר שלו.

הצמח מסוגל להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

כזכור, בשנה שעברה, יצאה עיריית ראשון לציון בפיילוט נסיוני להוצאת היקינתון מהאגם. במסגרת הפיילוט הובאו כלים מיוחדים שניקו את המפלס העליון של האגם, אך אז התברר כי מי האגם מזוהמים וכי המפלס בו אינו יציב.

כעת, יוצאת העירייה בעבודות שיקום מאסיביות כדי לשמר את האגם למען הדורות הבאים. בשלב הראשון יורד באופן מלאכותי מפלס האגם. לאחר מכן, יובאו כלים מיוחדים שתפקידם לנקות את הסחף ולהוציא את שאריות היקינתון. בתום העבודות יעסיק אגף חופים ואגמים שאמון על הטיפול באגם – אקולוג כיועץ לטיפול בצמחייה המקומית. לצד העבודות באגם, יחלו גם עבודות שדרוג בטיילת הסמוכה לו.

המטרה בהתחלת העבודות כעת, הכנת האגם במתכונתו הבריאה והמשוקמת לקיץ הבא (2025).

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״חשוב לנו לעשות כל מה שניתן בכדי להציל את האגם עבור תושבי העיר ולמען הדורות הבאים. לפני כשנה כבר יצאנו במבצע ניקוי נסיוני שלא נעשה באף מקום בארץ, הצלחנו להוריד משמעותית את נוכחות היקינתון, אך לא למגר אותו.

״לכן כרגע אנו יוצאים לתוכנית הבראה יסודית. מדובר בפנינת טבע של ממש ולכן בחודשים הקרובים הנראות של האגם לא תהיה בשיאה בשל הורדת המפלס, אך בקיץ הבא נזכה כולנו לאגם יפה ובריא״.

השארת תגובה