מתלות לעצמאות ככלי לקידום החלמה משפחתית בראשון לציון – יום עיון לאנשים המתמודדים עם קושי נפשי

קניון רוטשילד ראשון לציון

יום עיון לאנשים המתמודדים עם קושי נפשי ובני משפחתם, בו יפגשו אנשי מקצוע 

שידברו על יחסי הורים ובן/בת מתמודד ואתגר העצמאות לעומת תלות מעכבת  ויקבלו ידע וכלים בנושא. יום העיון יתקיים ביום ראשון 23.6.24 בין השעות  15:00-20:00 בבית זרובבל רחוב לבונטין  15 ראשל”צ, הכניסה הינה ללא עלות.

בעשורים האחרונים חלו שינויים דרמטיים בתהליכי המעבר של צעירים מהתבגרות לבגרות. בעבר מסלול ההתבגרות הישראלי כלל את סיום בית הספר, גיוס לצבא, הטיול הגדול בחול ולימודים אקדמיים. אחריהם באו, בסדר כזה או אחר, בחירת מקום העבודה, הקמת משפחה ובחירת מקום מגורים קבוע. התהליך כולו הושלם סביב אמצע או סוף שנות ה-20 לחייהם של הצעירים.
כיום המצב בישראל (ובמרבית המדינות המפותחות) שונה לחלוטין. בעקבות שינויים כלכליים, חברתיים ותרבותיים שעברו על המדינות המפותחות בעולם, גיל ההגעה לבגרות עומד כיום על תחילת שנות ה-30 .

כאשר מדובר באדם המתמודד עם מחלה נפשית ההגעה לבגרות עוד יותר מתעכבת. הורים חוששים שחתירה שלהם לעצמאות ילדיהם תגרור להתדרדרות במצב הנפשי והרבה פעמים מונעים מחשש זה ומדאגה ומפתחים תלות מעכבת  אצל המתמודד הבוגר.

ביום העיון נשים זרקור על תופעה זו, נתחיל בהרצאה של תמי קויפמן , פסיכותרפיסטית מומחית , במהלכה נתבונן בתהליכים המעודדים אוטונומיה ונפרדות, לעומת תהליכים המשמרים תלות ומעודדים היצמדות סימביוטית. נדבר על מה החששות של ההורים מהעצמאות של הילד המתמודד ומה מנהל אותם, נציג את מעגל התלות והאם וכיצד אפשר לצאת ממנו.

גל וייס, זמרת ויוצרת, מטפלת וחוקרת נפש אדם ובעצמה מתמודדת נפש, במופע בו היא שרה על מסע החיים שלה בליווי הרכב מוסיקלי עשיר ותספר ת סיפורה הייחודי המשלב בין עוצמה ופגיעות אל הבמה.

אתי בן ששון ,בת משפחה עם ידע מניסיון ,תספר את הסיפור האישי שלה על ההתמודדות עם הקושי הנפשי של בתה ועל תהליכי הנפרדות שהן עברו ובעקבות כך פיתוח העצמאות של בתה. ולסיום רוני גבריאל  שדה, בחור צעיר המתמודד עם מניה דיפרסיה סוג 2,  שיציג את נקודת מבטו על נושא העצמאות בצל התמודדות נפשית. 

.ההרשמה ליום העיון בלינק או בטלפון 03-7164474

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות ברחבי הארץ (חדרה, ראשל”צ, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

השארת תגובה