הערב ט’ באב מתקיימים ברחבי הארץ גם בראשון לציון, זו השנה ה-25 אירועי הלילה לא לומדים תורה- בהשתתפות אישים בולטים בחברה הישראלית

קניון רוטשילד ראשון לציון

צילום: כנס שדרות לחברה וחינוך.

בצל המלחמה והמחלוקות החברתיות: אירועי “הלילה לא לומדים תורה”

בערב ט’ באב יתקיימו ברחבי הארץ זו השנה ה-25, בהשתתפות אישים בולטים בחברה הישראלית, חברי כנסת, אנשי ציבור ונציגי משפחות החטופים. האירועים יתקיימו במרכזים הקהילתיים של החברה למתנ”סים בירושלים, נתניה, ראשון לציון, בית שמש, לוד, רמת גן, הרצליה ורחובות.

אירועי  “הלילה לא לומדים תורה 2024”, יתקיימו גם השנה בערב ט’ באב (12.8) בהובלת כנס שדרות לחברה וחינוך מבית מכללת קיי באר שבע, והשנה לראשונה בשיתוף החברה למתנ”סים תחת המיזם המשותף “מחליפים מילה בקהילה”, יוזמת הנשיא למחר ישראלי משותף שמטרתו עידוד ובניית יכולת לניהול מחלוקות עקרוניות, איחוי שברים וחיזוק הרוח הישראלית. השנה יעמדו האירועים בסימן: “יחד שבטי ישראל?!”, זאת על רקע המלחמה המתמשכת והמשבר הביטחוני, החברתי והפוליטי שעוברת המדינה בתקופה האחרונה.

במסגרת הפרויקט, שמציין השנה 25 שנות פעילות, יתקיימו אירועים בתשעה מוקדים ברחבי הארץ פאנלים ומעגלי שיח בהם ישתתפו מאות ישראלים. האירועים יתקיימו במרכזים הקהילתיים של החברה למתנ”סים בירושלים, נתניה, ראשון לציון, בית שמש, לוד, רמת גן, הרצליה ורחובות. בכל עיר יתכנסו אישים בולטים המייצגים מגוון דעות והשקפות בחברה הישראלית, במטרה לנהל שיח עמוק ומהותי. מטרת הערב היא לשקף את המורכבות של החברה הישראלית בעת הזו, תוך התכתבות עם משמעותו של ט’ באב כיום של חורבן וחשבון נפש לאומי, כשהרוח המרכזית היא אהבת חינם. 

באיגרת שפרסם נשיא המדינה לקראת תשעה באב נכתב: “אנחנו קוראים היום את מגילת איכה ומוצאים בה את עצמנו – את האבל העמוק על הקרע הפנימי שקדם לאסון, את האופן האכזרי שבו אויבנו ניצלו את הפילוג בינינו, וגם את התקווה לבנות ולקום מחדש יחד; לחדש ימינו כקדם. אנחנו קוראים את המגילה יחד מתוך הבנה שבפני כל דור ודור עומדת הבחירה – בקיטוב או בשותפות. כעומק החורבן והשבר שחווינו יחד השנה, כך עומק התיקון והבניה המחודשת”. 

האירועים יפתחו לקראת השעה 21:00 בקריאת מגילת איכה, לאחריה יתקיים פאנל בהשתתפות חברי כנסת, אנשי תקשורת, אישי ציבור בולטים ונציגים ממשפחות החטופים ומשפחות שכולות. 

טל בסכס, מנכ״ל החברה למתנ״סים: “על פי המסורת אין נוהגים ללמוד תורה בערב ט’ באב, שכן לא ראוי לעסוק בדבר המסב הנאה בעת אבל. השנה בחרנו להקדיש את המיזם דווקא לסכנות הפנימיות האורבות לבית הלאומי שלנו. הרכב הדוברים ההטרוגני משקף את הפנים השונות בחברה הישראלית ומבקש ליצור מרחב כיצד ניתן להגיע למכנה משותף על אף המחלוקות והפערים בינינו”.

אלוף (מיל’) עוזי דיין, נשיא מייסד כנס שדרות לחברה וחינוך: “הלילה לא לומדים תורה, אבל מלילות כאלה לומדים להבין מהי שותפות הגורל שלנו וכיצד נחזק אותה לכדי שותפות יעוד של האומה כולה. יחד נעשה את ישראל יותר – יותר יהודית, יותר דמוקרטית, יותר חזקה”.

בין המשתתפים באירועים השנה: ד”ר עליזה לביא, הרבנית פרופ’ חנה קהת, עינת ברזילי, ד”ר תומר פרסיקו, משה בר סימן טוב, עלי דוד – אחיו של החטוף אביתר דוד, אבישי בן חיים, ח”כ מתן כהנא, אלוף במיל’ עוזי דיין, נווה דרומי, הרב יובל שרלו, ח”כ נעמה לזימי, דינה גדליה – אימו של רס”ל יוסף מלאכי גדליה ז”ל, מרים פרץ, משה פייגלין, קובי אריאלי, שהרה בלאו, הרב אברהם סתיו, ועוד.

לפרטים נוספים, ניתן לעקוב בעמוד הפרויקט >>

לחצו כאן !

השארת תגובה