מקדימים את חודש המודעות לסרטן השד: כתר משיקה את מהדורת הכיסאות האייקוניים בצבע ורוד גם עיריית ראשון לציון נרתמה לקחת חלק במהלך

קניון רוטשילד ראשון לציון

צילום: ינאי יחיאל.

מקדימים את חודש המודעות לסרטן השד: כתר משיקה את מהדורת הכיסאות האייקוניים בצבע ורוד, עשרות רשויות מקומיות ומאות חברות במשק כבר נרתמו לקחת חלק במהלך

כתר גאה להוביל זו השנה החמישית את מהלך “שבי רגע” לטובת העלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ותמיכה בחולות ומחלימות. בימי שגרה חודש המודעות לסרטן השד מצויין מדי אוקטובר, אך השנה המהלך החל מוקדם כבר בספטמבר, בצל האמירה שגילוי מוקדם מציל חיים – לכן אנחנו מקדימים את חודש המודעות. זאת יחד עם ההבנה כי השנה, אוקטובר בישראל, לא יוקדש במלואו לנושא בריאותי חשוב זה.

מנתוני עמותת “אחת מתשע”, מדי שנה מאובחנות בישראל כ-5,500 חולות חדשות. אך כאשר המחלה מאובחנת בשלב מוקדם סיכויי ההחלמה עומדים על למעלה מ-90%. כתר, הפועלת מזה חמש שנים, לקידום העלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, יוצאת גם השנה בקמפיין תחת הקריאה “שבי רגע – הרגע הזה עשוי להציל את חייך”. כחלק מכך מייצרת החברה במפעלה שביקנעם, מהדורה מיוחדת של כסאות כתר בצבע ורוד, במטרה לתמוך בעמותות הפועלות להעלאת מודעות לגילוי מוקדם ותמיכה בנשים חולות ומחלימות מסרטן השד. כל ההכנסות הינן קודש לפעילות של העמותות “אחת מתשע” ו”גמאני – העמותה לסרטנים נשיים”.

הכיסאות הוורודים מוצעים למכירה ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית ובאתר החברה. לכל כסא מצורף גם ספרון עם קוד QR המפנה לעמוד קביעת תורים ומידע על גילוי מוקדם וכן קוד QR למידע חיוני לחולות, מתוך כוונה שכל אישה תפנה לעצמה רגע קצר בתוך סדר היום העמוס, בו תקבע תור לבדיקה או תקבל מידע חיוני לבריאותה.

הכסאות הוורודים מוצבים בימים אלה במאות מיקומים בכל רחבי הארץ. השנה כתר שמה דגש מיוחד על עולמות ה- B2B וגייסה את החברות הגדולות במשק ואת הרשויות המקומיות להשתתף בפרויקט במטרה לעורר השפעה רחבה ככל הניתן. עד כה נרתמו למהלך עשרות רשויות מקומיות והעומדים בראשם בהן: גני תקוה, תל אביב, רעננה, גבעתיים, קרית אונו, ראשון לציון וגופים ממשלתיים וציבוריים רבים. כמו כן, נרתמו למהלך מאות חברות במשק הישראלי. כתר מאמינה כי לחברות במשק ולרשויות המקומיות ישנה השפעה גדולה על חלקים נרחבים באוכלוסייה, דבר שיוכל להעלות את המודעות לסרטן השד ולעודד נשים לגשת להיבדק.

מנתוני כתר עולה כי בשלוש השנים האחרונות נסרקו עמדות המידע והקודים שעל הכיסאות עשרות אלפי פעמים ונשים רבות נבדקו בזכותן. הסיפורים האישיים והמרגשים שמגיעים לחברה מדי שנה, מוכיחים בכל פעם מחדש עד כמה מהלכי העלאת מודעות אלה מסייעים לנשים ומשפחות רבות בישראל.

אודי שגיא, מנכ”ל כתר: “כתר פועלת מתוך הערכים שהיא מחזיקה בהם שנים רבות, ערכים של שוויון מגדרי ומגזרי, קידום והעצמת נשים. בהתאם לגישה זו, כיסא כתר, אייקון ישראלי כשלעצמו, שמיוצר כעת בצבע וורוד, מקדם את השיח סביב בריאות האישה והמאבק בסרטן שד, ומייצר שינוי אמיתי בחברה הישראלית. אני מודה לכל החברות הגדולות במשק ולרשויות המקומיות שלקחו חלק בפרויקט משמעותי זה”.

טלי רוזין, מנכ”לית עמותת אחת מתשע: “שיתוף הפעולה ארוך השנים והחיבור לערכי השוויון המגדרי והעצמת הנשים של כתר, טבעיים וחשובים לנו תמיד, ובמיוחד השנה. סרטן השד לא מחכה לאוקטובר, והמודעות לגילוי מוקדם חשובה בכל אחד מחודשי השנה. אני שמחה להעיד שבעקבות הפעילות הממושכת שלנו להעלאת מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם, גם משרד הבריאות מאפשר עכשיו לנשים בנות 45 ומעלה לבקש בדיקת ממוגרפיה”.

וגם – לא שוכחים עד שכולם חוזרים. אם טרם הצבתם כסא צהוב, הזמינו אותו כאן.

צילום: ינאי יחיאל.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה