עמותת “ישראליז” מפעילה תוכנית מדהימה בשם ‘לוחמי תדמית ‘ אשר מכשירה מילואימניקים לשתף את סיפורם מהמילואים בכל העולם, גם ענבר בכור ילידת ראשון לציון חברה במשלחת

קניון רוטשילד ראשון לציון

צילום: עמותת ישראליז

עמותת “ישראליז” פועלת כבר שבע שנים לשיפור תדמית ישראל ברחבי העולם, באמצעות יוזמות חדשניות שמקרבות את ישראל לעמים וקהילות ברחבי הגלובוס. העמותה מובילה משלחות ליעדים שונים בעולם, מפעילה אקדמיה למשפיענים צעירים ומעבירה סדנאות לחיילים משוחררים לפני יציאתם לטיול הגדול

אחת מהתוכניות הבולטות של הארגון היא “לוחמי תדמית”, שמכשירה מילואימניקים לשתף את סיפור המילואים שלהם ברשתות החברתיות ובמפגשים עם קהילות בינלאומיות.

לאחרונה, במסגרת פעילות העמותה, יצאה משלחת מיוחדת של מילואימניקים שהשתתפו בתכנית “לוחמי תדמית” לארה”ב, שם הם נפגשו עם קהילות לא יהודיות כדי לשתף את סיפוריהם האישיים מהחזית. בין חברי המשלחת דיברנו עם ענבר בכור, ילידת ראשון לציון.

ענבר, קצינת קשר במילואים, חזרה לישראל ב-7 באוקטובר מחופשה במלדיביים כדי להצטרף ליחידתה בגבול עזה במסגרת מלחמת חרבות ברזל. היא סיפרה לנו כיצד עבדה ללא הפסקה במשך חמישה חודשים רצופים, כשהיא אחראית על ציוד הקשר החיוני למשימות ולהצלת חיים.

במהלך שיחתנו, ענבר שיתפה בזיכרון מיוחד מהשירות שלה: “עבדנו כל הלילה בטנקים, וכשחזרנו לבסיס לפנות בוקר, מישהו עצר אותנו בצומת ונתן לנו ג’חנונים שהוא הכין במיוחד. זה אולי נשמע קטן, אבל הרגע הזה חיזק אותנו מאוד. הוא הראה לי עד כמה העם מאחורינו, וזה ריגש אותי מאוד.”

צילום: עוז שכטר.

כעת, כחלק ממשלחת “ישראליז”, ענבר פוגשת קהילות לא יהודיות בארה”ב ומשתפת אותן בחוויותיה מהמילואים ובמציאות היומיומית בישראל. “לא תיארתי לעצמי כמה אהדה ותמיכה יש לנו,” היא מספרת בהתרגשות, “פגשתי אנשים שאמרו לי שהם מתפללים כל יום לשלום החיילים ולמען ישראל. זה היה מדהים לשמוע את זה, להבין עד כמה רחוק ההשפעה שלנו מגיעה.”

המשלחת הזו, לדבריה של ענבר, היא לא רק הזדמנות לשיתוף סיפורים, אלא גם דרך לחזק את הקשרים עם תומכי ישראל ברחבי העולם. “אנחנו לא רק באים לספר, אנחנו גם יוצאים מחוזקים מהמפגשים האלה. כשאנשים שומעים את הסיפורים שלנו, הם לוקחים אותם חזרה לקהילה שלהם וממשיכים להפיץ את מה שהם שמעו. זה חלק חשוב מהמאבק שלנו על דעת הקהל, והכוח הזה בידיהם עכשיו.”

עמותת “ישראליז” ממשיכה לפעול במרץ לשיפור תדמית ישראל ברחבי העולם, והמשלחת הנוכחית היא עדות נוספת לעבודה החשובה שמבצעת העמותה ולתרומה המשמעותית של המשתתפים בתוכניותיה.

השארת תגובה