‘הקלות הבלתי נסבלת של האבחון הפסיכיאטרי ‘ הרצאה פרונטלית פתוחה לקהילת ראשון לציון ולמשפחות מתמודדים ללא עלות תתקיים ביום שני 14.10

קניון רוטשילד ראשון לציון
דיקלה קלמר. צילום: מרכזי יה”ל

לקראת יום בריאות הנפש הארצי “הקלות הבלתי נסבלת של האבחון הפסיכיאטרי” הרצאה פרונטלית פתוחה לקהילת ראשל”צ ולמשפחות מתמודדים ללא עלות תתקיים ביום שני 14.10 במרכז יה”ל ראשל”צ מטעם עמותת איכות בשיקום

דיקלה קלמר, אם לשני בנים מתמודדי פוסט טראומה, תספר על מסעה האישי בליווי בנה בדרך לאבחון וטיפול.

דיקלה קלמר,52 תושבת רחובות, הייטקסיטית ומורה לשעבר. חיה חיים מלאים ותוססים עד שאובחנה לפני 7 שנים כתוצאה מתאונת דרכים כחולה בפיברומיאלגיה ופוסט טראומה. המחלה והשלכותיה שינו את חייה לחלוטין כשבמקביל שני בניה מתמודדים עם פוסט טראומה.

דיקלה קלמר מרחובות, בת 53, נשואה+2, אם לשני בנים בוגרים בני 19 ו-22 חוותה אתגרים אישיים ומשפחתיים מורכבים.

כדי להתאים טיפול לכל מחלה, יש חשיבות מכרעת לאבחון נכון של המחלה. ברגע שיודעים ממה סובל המטופל, ניתן להתאים טיפול ותרופות מתאימות ולקדם החלמה.גם בעולם בריאות הנפש, יש חשיבות עצומה לאבחון המחלה, אך בניגוד לרוב עולם המחלות ה”רגילות”, יש קושי באבחון ומכאן נובע גם הקושי  בטיפול. יכולות לעבור שנים רבות תוך מעורבות של מטפלים רבים ושל קבלת אבחנות שונות המלוות בטיפולים שונים, גם תרופתיים, עד שמגיעים לאבחנה הנכונה ולטיפול הנכון.

ההרצאה של דיקלה קלמר עוסקת במסע האישי שלה עם אחד מבניה, שלאחר אירוע טראומטי בגיל חמש וחצי חווה אבחנות וטיפולים שונים, רופאים ומטפלים ואת המחסור המחריף בהם ביחד עם חשיבות מציאת הרופא המתאים, אגו וסטיגמות, עד לקבלת אבחון נכון לאחר יותר מ-15 שנים.

ההרצאה  עוסקת במסע הזה לצד העזרה שקבלה ממרכז יה”ל ומספרת גם על החשיבות של מרכזי המשפחות בתהליך.

בנה הבכור , כיום בן 22, עבר התעללות בגן בגיל 5.5 ע”י אחד הילדים והפך מילד שמח לילד עצוב וחרדתי, עד שהוריו הוציאו אותו מהגן והוא שהה בבית כחודש ללא מסגרת. למרות כל האתגרים לאורך השנים, הוא סיים את התיכון עם בגרות מלאה לאחר שלמד שנה אחת לבגרות ולתעודת מקצוע “אפיה מלונאית”, י”ב (בבית ספר “עתיד חדש”). רק בגיל 20 , לאחר מספר אבחנות לא נכונות, הוא אובחן עם פוסט טראומה כתוצאה מאותו מקרה בגן. כיום גר בבית ההורים, מנסה לסגל לעצמו שגרת החלמה.

המפגש הינו ללא עלות ויתקיים ביום שני 14.10 במרכז יה”ל ראשל”צ. לינק להרשמה:

לחצו כאן !

עמותת איכות בשיקום מפעילה מסגרות שיקום בקהילה : הוסטל, קהילה תומכת, דיור מוגן ותעסוקה נתמכת. ושבעה מרכזי ייעוץ למשפחות מתמודדי נפש  בערים: ראשון לציון, חדרה, כפר סבא, ירושלים, אשקלון, חיפה ואשדוד. (לכל מרכז יש שלוחה).  קבלת השירות במרכזי ייעוץ  אינה כרוכה בתשלום.
  

השארת תגובה