שנה לאירועי ה-7.10 ביצוע בכורה עולמי ליצירה ‘דרום אדום ‘ הערב בקונצרט של הסימפונית ראשון לציון במעמד שר התרבות מיקי זוהר, ראש העיר רז קינסטליך וסגניתו ליאל אבן זהר

קניון רוטשילד ראשון לציון

צילום: רונה שרירא.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תפתח הערב (שני, 14.10) את עונתה ה-36 בקונצרט מיוחד, השואב את כוחו ועוצמתו מאירועי השבעה באוקטובר * בקונצרט תבוצע, בבכורה עולמית, יצירתו של חיים פרמונט ‘דרום אדום’, לצד ‘וריאציות אניגמה’, מיצירותיו של אלגר *

קונצרט זה יהווה את אות הפתיחה לעונה מיוחדת, תחת השם ‘פנים חדשות’, שתכלול רפרטואר סימפוני מרתק המאופיין באמנים ישראלים ובינלאומיים שזוהי הופעתם הראשונה עם התזמורת הקונצרט ייערך הערב, בהיכל התרבות ע”ש מאיר ניצן בראשון לציון, במעמד שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, נבחרי ציבור, משפחות שכולות ועוד.

צילום: רונה שרירא.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תפתח הערב, בקונצרט מיוחד, את עונתה ה-36. בעיצומה של לחימה מתמשכת במספר גזרות, ולצד הכאב הגדול שנוסף במדינת ישראל הלילה, עם הידיעה על נופלם של 4 חיילי גולני, תפתח התזמורת בקונצרט שיסמל את השבר הגדול שפקד את ישראל בשבעה באוקטובר 23, ואת הדרך לתקומה מחודשת של אומה כואבת. במרכזו של הקונצרט, יעמוד ביצוע הבכורה העולמי ליצירה ‘דרום אדום’ של חיים פרמונט, ששואבת את כוחה ועוצמתה מאירועי ה7.10.

על התזמורת, ינצח רותם ניר עם זמרי קולגיום וזמרי מדריגל, יחד עם זמרת המצו סופרן רונה שרירא. הקונצרט יכלול הקרנת מילות השירים המהווים את בסיסה של היצירה, שנכתבו על ידי המשוררים אלי אליהו שכתב את השיר ‘בלי דעת’, אסף גור שכתב את ‘קדיש’, עדי בלכמן-סופר שכתבה את ‘בארי’ וקדיה מולדובסקי, שכתבה את ‘אל חנון’. בחלקו השני של הקונצרט, תבוצע היצירה וריאציות אניגמה, אחת מיצירותיו המסקרנות והלא פתורות של אדוארד אלגר.

קודם לקונצרט הבכורה, תיערך קבלת פנים במעמד שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, חה”כ לשעבר שי חרמש, ששכל את בנו במלחמה, נבחרי ציבור, משפחות שכולות ונציגי משפחות החטופים, אנשי כוחות הביטחון ועוד.

עופר סלע, מנכ”ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: “קונצרט פתיחה הוא תמיד אירוע משמח, חשוב ומשמעותי, אבל השנה, אנחנו מוצאים שיש לצקת בו תוכן שיחבר את כולנו לזכרון השבעה באוקטובר, כל אחד ממקומו, לצד התקווה לתקומה מחודשת. אני מאמין שנכון לעשות זאת תוך מתן במה וביטוי ליצירות הממחישות את האסון ואת הכאב שמלווה את האומה כולה כבר שנה ויותר.”

“את החגיגיות והשמחה האמיתית נשמור לקונצרט שבו נוכל לארח, כך אני מייחל, את כל החטופים והחטופות שעודם בשבי ואת חיילי צה”ל שיוכלו לשוב לשלום לשגרת חייהם”. הקונצרט ייפתח הערב בקבלת פנים חגיגית בהיכל התרבות של ראשון לציון, במעמד שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, סגנית ראש העיר, ליאל אבן זוהר, ח”כ לשעבר והאב השכול, שי חרמש, נציגי משפחות שכולות ומשפחות החטופים ועוד. “

השארת תגובה