מחזקים את התעופה האזרחית בישראל! תוכנית חדשה תבטיח את פעילות מנחת ראשון לציון (ליד איצטדיון הכדורגל) במערב העיר לעשורים הקרובים

צילום: מתוך ויקיפדיה.

השרה רגב: מנחת ראשון לציון הוא מוקד חיוני לתעופה הקלה, אנו מניחים תשתית לעתיד התעופה האזרחית. במסגרת חזון משרד התחבורה לחיזוק התעופה האזרחית והקלה בישראל, משרד התחבורה מקדם תוכנית מפורטת להסדרת פעילותו של מנחת ראשון לציון, המשמש מוקד מרכזי לפעילות תעופה ספורטיבית, הכשרות טיס וטיפוח הדור הבא של טייסי ישראל

בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב הורה מנכ"ל המשרד משה בן זקן לחברת נתיבי ישראל להכין תוכנית מפורטת להסדרה ושימור של מנחת ראשון לציון, אחד המנחתים המרכזיים בישראל לפעילות תעופה ספורטיבית ואזרחית קלה.

מנחת ראשון לציון מהווה עוגן משמעותי בתחום התעופה הספורטיבית במדינה, ומשמש מזה שנים רבות כבית לפעילות האיגוד לתעופה ספורטיבית בישראל. בנוסף, הוא מהווה פלטפורמה ייחודית להכשרה מעשית של טייסים, חינוך תעופתי, חוגים לילדים ובני נוער, פעילויות רווחה ותחביב לקהל הרחב, וטיסות הדרכה בשיתוף מוסדות חינוך.

חשיבותו הציבורית והתשתיתית של המנחת הביאה להכללתו בעדכון מספר 13 לתמ"א 1, העוסקת בפרק התחבורה, אשר מחליפה את תמ"א 15 הוותיקה. התוכנית מקודמת כיום על ידי מנהל התכנון, והשלמתה תספק מסגרת סטטוטורית ארוכת טווח לפעילותו של המנחת.

חברת נתיבי ישראל, כזרוע הביצוע של משרד התחבורה, החלה בעבודת התכנון המפורטת, שצפויה לכלול פתרונות תשתית מתקדמים, שימור שטחים ייחודיים לפעילות חינוכית, ותיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים, לקידום מהיר של התוכנית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "התעופה האזרחית בישראל אינה מותרות אלא חלק בלתי נפרד ממערך התחבורה, הכלכלה, הביטחון הלאומי וחזון החינוך. מנחת ראשון לציון הוא מוקד חיוני לתעופה קלה ולחינוך תעופתי, ואנו מחויבים להבטיח את קיומו לשנים רבות. באמצעות התוכנית החדשה, אנחנו מניחים תשתית לעתיד התעופה האזרחית, מהשמיים ועד הקרקע."

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "בהובלת השרה רגב, משרד התחבורה מקדם שורה של מהלכים לחיזוק תחום התעופה האזרחית, ובהם הסדרת פעילות מנחת ראשון לציון. מדובר בתשתית לאומית לתעופה קלה ולתחום ההדרכה, ואנו רואים בחיזוקו והסדרתו יעד אסטרטגי שיתרום לקידום התחום ולצמיחת דור העתיד של טייסי ישראל."

3 תגובות

  1. גידי הגב

    הצילום בכתבה ישן וחוטא למצבו הנוכחי של המנחת שמשמש בסיס ארצי לפיתוח התעופה הספורטיבית בישראל ולאיגוד התעופה הספורטיבית ולפעילויות רבות בתחום. מציע שתפנו למפעיל המנחת עודד רייסמן לקבל חומר לכתבת המשך.

  2. אנחנו הגב

    היא לא במילואים. מקסימום בדימוס. חבל להטעות את הציבור.

  3. בני הגב

    בזמן שערים אחרות מרחיקות שדות תעופה ומנחתים מתוך העיר, ולמשל ראש עיריית חדרה נלחם שלא יצמידו לעיר מנחת חלופי במקום הרצליה, בראשל"צ רוצים לשדרג ולהרחיב את הפעילות? היו במשך השנים כל מיני תקריות סביב המנחת התרסקויות קלות וכאלה ובניגוד לפעם כעת מצפון למנחת נעשית פעילות בנייה רבה במתחם האלף וגם מתוכנן הרחבה לאצטדיון הברפלד. שלא יגידו שפעילות המתחם תדרוש הגבלת גובה בנייה ואוי ואבוי אם אי פעם יתרסק איזה מטוס קל על מגדל במתחם האלף או באצטדיון בזמן משחק בגלל איזה מטח רוח או תקלה.

השארת תגובה