תביעה ייצוגית נגד יצרנית ויבואניות רכבי היוקרה לקסוס: מערכת המולטימדיה והדיבורית לא תקינות עד כדי סיכון בטיחותי

קניון רוטשילד ראשון לציון

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יצרנית ויבואניות מותג היוקרה לקסוס הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בעניין פגם סדרתי המונע מנהגי הרכב מלשוחח בטלפון הנייד באמצעות מערכת המולטימדיה.

צילום: ניר בן זקן


לטענת עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, המייצגים את התובעים: "כאשר אנשי השיווק של לקסוס הגו את הסלוגן: 'לקסוס יוקרה שקטה', הם לבטח לא התכוונו   לכך כי ברכבי לקסוס, לא ישמעו את הנהג כאשר הוא משוחח בנייד תוך כדי נהיגה".


על פי התובענה מדובר בתקלה סדרתית, שנמצאה בדגמים שונים של רכבי לקסוס המפחיתה באופן משמעותי מערך הרכבים, פוגמת מהותית באיכותם, גורמת לנזק ואי נוחות לנהגים, תוך יצירת סיכון בטיחותי (ככל שהנהג יתפתה לשוחח ישירות מהמכשיר הסלולארי ולא באמצעות מערכת המולטימדיה והדיבורית).


לתובענה צורפה חוות דעת שמאי, לפיה רק בשל ירידת הערך מדובר בנזק של כ-20,000 ₪ לכל רכב.


סכום התביעה האישית של שני המבקשים עומד על סך 20 אלף שקלים כל אחד, והסכום הכולל של התובענה הייצוגית עומד על סך 7.5 מיליון ₪. התביעה הוגשה היום (17/8/2022) בשם כל בעלי הרכבים שבהם התגלתה התקלה.


עו"ד גרי וסרוסי, המתמחים בתובענות ייצוגיות, מסרו כי הם בטוחים שבעקבות התביעה יפעלו בלקסוס על מנת לתקן את התקלה בהקדם האפשרי ולפצות את חברי הקבוצה בפיצוי הולם.

השארת תגובה