מתוך עולמות שבורים – אירוע ייחודי לציון יום בריאות הנפש

קניון רוטשילד ראשון לציון
צילום: יח”צ.

עמותת איכות בשיקום קיימה אירוע להגברת המודעות לנושא בריאות הנפש במכון טכנולוגי HIT חולון, בהשתתפות ח”כ מיכל וולדיגר, יו”ר שדולת חיזוק החוסן והשדולה לבריאות הנפש. רותי קרן, סגנית ראש העיר חולון, פרופ’ אדוארד יעקובוב נשיא HIT  וגב’ דנה שרף, מנהלת שיקום פסיכיאטרי במשרד הבריאות
עמותת איכות בשיקום קיימה אירוע בשיתוף מכון טכנולוגי חולוןHIT  לציון יום בריאות הנפש הארצי שעבר כחוק ביוני 2024, שמטרתו הגברת המודעות לתחום בריאות הנפש

פתחה את הכנס ח”כ מיכל וולדיגר, יו”ר שדולת חיזוק החוסן בישראל והשדולה לבריאות הנפש, שיזמה את חוק בריאות הנפש הארצי וציינה: ” כמי שפועלת בכנסת לקידום חקיקה להעלאת המודעות לבריאות הנפש ולמיגור הסטיגמות, אני רואה כיצד הדיון הציבורי משתנה, אך דרכנו עוד ארוכה וחשובה. אני גאה בכך שהצלחתי להעביר את החוק לציון יום בריאות הנפש, אך אני יודעת שזו רק ההתחלה. כולי תקווה שנמשיך לפעול יחד, כולנו, להעניק לנפש את הכבוד הראוי לה – הן בחקיקה, הן בהשקעת משאבים והן בשיח הציבורי. אנו חייבים לזכור שבריאות נפשית אינה נושא שולי, אלא עיקרון יסוד לחיים בריאים ומאוזנים”.

רותי קרן, סגנית ראש עיריית חולון הוסיפה : “אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות לנושאים של בריאות הנפש, במאבק נגד הסטיגמה ובקידום ההבנה החברתית באמצעות פעילויות קהילתיות ושיתוף פעולה עם ארגונים שונים, על מנת  להשתלב בחברה ולפתח מיומנויות לחיים עצמאיים”.

פרופ’ אדוארד יעקובוב נשיא HIT   ציין:” הדי.אן.איי של HIT מכון טכנולוגי חולון טמון ביכולת לשרת את החברה והעם. לא מספיק להיות מהנדס טוב או מעצב טוב, בראש ובראשונה עלינו להיות בני אדם ואזרחים טובים, שמבינים את המשמעות של רווחת הפרט והחברה. ביום בריאות הנפש הזה, אנו מזכירים לעצמנו את האחריות שיש לנו כלפי עצמנו וכלפי האחרים שסביבנו.”

איילה ראלי, מנכ”לית עמותת איכות בשיקום הדגישה :”העמותה מספקת פתרונות שיקום עבור למעלה מ15,000 מתמודדי נפש ובני משפחה .אנו יוזמים ומפתחים שירותים חדשים ומענים פרטניים וקבוצתיים שחיונים בעת הזו.  ואף נעשתה התאמה של השירותים בבריאות הנפש לבני משפחות של שורדי נובה ומפונים. קו הסיוע הארצי מעניק מענה ותמיכה למאות אנשים  ומטרתו לסייע למשפחות רבות ככל האפשר להגיע לאיכות חיים טובה יותר”.

עו”ס אפרת ברייטמן, מנהלת תחום שיקום ארצית בעמותה הוסיפה: ” ביום זה, בו מציינים את יום בריאות הנפש העולמי, אנו לא רק פונים אל ההתמודדות והקושי, אלא גם אל התקווה והצמיחה. יום זה מהווה הזדמנות לחבר את כל הקולות השונים שמייצגים את מגוון החוויות והאתגרים בתחום בריאות הנפש. זהו יום שבו אנו עושים צעד חשוב קדימה להילחם בסטיגמות, להקשיב, ללמוד ולהביא לשינוי אמיתי. ב 7.10 כולנו חווינו טראומה והשלכותיה על הנפש שלנו ניכרות בכל תחום של החיים שלנו. אבל אני אשת שיקום וככזו אני מקפידה לזכור בתוך עולמות שבורים, יש גם מקום לצמיחה.

הערב הזה לא רק מציין את ההתמודדות עם טראומה, אלא גם את הדרך בה אנחנו לומדים להתמודד איתה ולהתאושש ממנה — כל אחד בדרכו “.

הערב נפתח בסיפור מעורר ההשראה של המוזיקאי  והפסיכותרפיסט דן מאיר, הרצאתו  “בוחר לקום”, סיפר על פציעתו מרימון רסס באירוע חבלני  במהלכו איבד את רגלו השמאלית בהיותו בן  9, הפוסט טראומה שחווה לצד שיקום מתמשך, הבחירה במסע החיים , במוזיקה ובמתן השראה כמטפל באחרים.והמשיך בהרצאתו של אדי ארונוב, ששיתף באומץ בתהליך השיקום שעבר בעמותת “איכות בשיקום”. על אתגרי ספר את סיפורו האישי ועל האופן שבו הגשים חלומות מקצועיים למרות אתגרי הסכיזופרניה והפך למדריך ושיקום ונחתם בהרצאתה של רותי בידרמן, מרצה ומאמנת אישית, שספרה “להפוך את הדף”, מתעד מניסיונה האישי 16 צעדים לאתחול עצמי לאחר משבר והצורך ללכת לאיבוד כדי למצוא עצמנו.

עמותת איכות בשיקום מפעילה מסגרות שיקום בקהילה : הוסטל, קהילה תומכת, דיור מוגן ותעסוקה נתמכת. ושבעה מרכזי ייעוץ למשפחות מתמודדי נפש  בערים: ראשון לציון, חדרה, כפר סבא, ירושלים, אשקלון, חיפה ואשדוד. קבלת השירות במרכזי ייעוץ  אינה כרוכה בתשלום.

השארת תגובה