אילנית הרוש חברת המועצה:תוכנית “שווה בתנועה” יוצאת לדרך

מאת: מיקי אלון- בימים הקרובים תוטמע בגני הילדים העירוניים תוכנית חדשה לקידום חיים פעילים ובריאים, “שווה בתנועה”, כך מספרת חברת מועצת העיר אילנית הרוש (מרצ), מחזיקת תיק בריאות הציבור, שיזמה את הפעלתה.


“מדובר בערכת משחק לעידוד פעילות גופנית, בשיתוף משרד הבריאות, תוכנית אפשריבריא, התוכנית לחיים פעילים ובריאים, שראשון לציון פועלת במסגרתה ובשיתוף משרד החינוך והתרבות והספורט”, מסבירה הרוש.
מטרת התוכנית, ששמה דגש על משחקי פעילות גופנית, היא לעודד פעילות גופנית, יכולות ומיומנויות מוטוריות באופן שוויוני בין בנים לבנות. היא מתבססת על מחקרים רבים שמראים שמרבית הילדות אינן עוסקות בפעילות גופנית מספקת והצורך לקדם את הפעילות הגופנית בגיל הרך.
הרוש מוסיפה: “המשחק, שווה בתנועה, ישתלב באופן הלמידה הטבעי של הילדים בגן. הוא יכלול לוח משחק וכרטיסיות עבודה, בסגנון של סולמות וחבלים. כל כרטיס יציג תרגילים שונים שיש לבצע, בצורה חוויתית. הוא יאפשר לילדות ולילדים לחזור שוב ושוב על הפעילויות השונות, להעלות בהדרגה את דרגת הקושי ולגננת לעקוב אחר ההתנסות ולזהות עיכובים בהתפתחות ולספק מענה ועזרה”.
“אני בטוחה שהתוכנית והמשחק יתרמו לקידום הבריאות בכלל ולעידוד הפעילות הגופנית גם בגני הילדים”, אומרת הרוש ומודה לראש העירייה רז קינסטליך, מחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר ראש אגף קיימות וסביבה מירב שבתאי-בלחסן, וורד אבינל, מנהלת אגף חינוך קדם יסודי, על תרומתם להפעלת תוכניות קידום הבריאות בעיר.

השארת תגובה