ראשון לציון מציינת את יום האישה הבינלאומי

מאת:מיקי אלון. אושרת קוטלר, אדווה דדון, ציפי מור, חנה אזולאי הספרי והסטנדאפיסטית אודיה קורן הן רק חלק מרשימה של נשים פורצות דרך ומעוררות השראה שישתתפו בחודש האישה הבינלאומי שתציין עיריית ראשון לציון בסימן “נשים עושות מהפיכה” * ראש העירייה, רז קינסטליך: “חשוב לי שכל ילדה, נערה ואישה תקבל הזדמנות שווה ואת העידוד למצות את כל יכולותיה וכישרונותיה” * כזכור, שיעור הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי בראשון לציון הוא הגבוה ביותר בארץ .

היזמת החברתית ומדליקת המשואה, עדי אלטשולר, תספר לתושבות ותושבי ראשון לציון מה הוביל אותה לייסד את “כנפיים של קרמבו”, השייטת וזוכת המדליה האולימפית, ורד בוסקילה, תשתף על המסע האישי שלה והאתגרים לפרוץ כאישה ועדי גוזי, שכנתה של שירה איסקוב, תחלוק מה קרה באותו ערב חג במצפה רמון ואיך ניתן לזהות נורות אדומות ומצבי סיכון*.

עיריית ראשון לציון תציין את יום האישה הבינלאומי במגוון הרצאות, סדנאות, תערוכות וכנסים בהשתתפות נשים פורצות דרך ומעוררות השראה כמו אושרת קוטלר, אדווה דדון, ציפי מור, חנה אזולאי הספרי וגם הזוג הטלוויזיוני פאולה וליאון. התכנים המלאים והקישורים לזום נמצאים בחוברת הדיגיטלית שהפיק המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית ראשון לציון:
https://user-1723486.cld.bz/Rishonlezion-international-womens-day-2021/6/

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “בשנים האחרונות אנו עדים לעידן מגדרי חדש שסוחף אחריו נשים מעוררות השראה שמסירות חסמים, מחברות, מעצימות וקוצרות הישגים והכל תוך כדי ג’אגלינג בין הקריירה, הבית, ההורות, הזוגיות והמשפחה. כראש עיר, חשוב לי שכל ילדה, נערה ואישה תקבל הזדמנות שווה ואת העידוד הנדרש כדי למצות את כל יכולותיה וכישרונותיה. אני מזמין את כל התושבות והתושבים לקחת חלק בשיח לקידום שוויון מגדרי ולהשתתף באירועי חודש האישה”.

כזכור, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי בראשון לציון הוא הגבוה ביותר בארץ. בעירית ראשון לציון יש חמש נשים שעומדות בראש מינהל מתוך תשעה מינהלים ויותר מ-46% ממנהלי האגפים בעירייה, הן נשים.

סגנית ראש העירייה, עו”ד ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק נשים, הוסיפה: “נשים רבות מובילות בחוד החנית של המדע הספורט הפוליטיקה ועוד. אולם המאבק לשוויון לא הסתיים ויש לנו אתגרים נוספים והחשוב מכולם: מיגור האלימות המגדרית. מטרתה של רשת נשים בראשון לציון היא לתת מענה לכל תושבות ראשון לציון החל מהגיל הרך ועד לגיל השלישי. כולן מוזמנות לקחת חלק בפעילויות הרשת ויחד להפוך ללהבות של הצלחה.”

יועצת ראש העירייה לקידום מעמד הנשים, עו”ד דנה אייזנר-לביא, סיכמה: “שנת הקורונה הציבה בפנינו אתגרים מורכבים מכל הבחינות וכך גם בהיבט המגדרי נשים רבות נאלצות להתמודד עם המחיר הכלכלי של אובדן הפרנסה, הפגיעה בבריאות, הילדים/ות שנשארו בבית, ההסלמה במצבי אלימות וסיכון וסיר הלחץ בבתים. לצד הקשיים בלטו בתקופה זו מיומנויות מעוררות השראה של מנהיגות נשית ועזרה הדדית, וכן הצלחנו באמצעות הזום לפרוץ גבולות של זמן ומקום ולייצר מגוון רחב של פעילויות ותוכניות לקידום שוויון מגדרי ולחיזוק החוסן הנפשי”.

השארת תגובה