השירות הווטרינרי העירוני גיבש נוהל לטיפול בתופעת “חתול מנוע”

מאת:מיקי אלון. מזג האוויר הקר מוביל לתופעה מוכרת שבה חתולים מחפשים להתחמם במנועי הרכבים * לעיתים החתולים מסתבכים ברצועות ומתקשים לצאת ואחרים קופאים במקום ולא יוצאים עצמאית * לאור פניות רבות של תושבים שעסקו בנושא, גיבש השירות הווטרינרי העירוני נוהל לחילוץ החתול

השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון גיבש נוהל לטיפול וחילוץ חתול שמסתתר תחת מכסה מנוע של רכב. כל עונת חורף חוזרת התופעה של יללות חתול מתחת למכסה המנוע. החתולים מחפשים מקור חום במזג האוויר הקריר ומוצאים אותו במנוע הרכב החם.

אלא שבחלק מהמקרים, החתולים מסתבכים בין חלקי המנוע והרצועות ומתקשים לצאת. במקרים אחרים, הם פשוט חוששים לצאת וקופאים במקום. מצב זה מעמיד את החתול בסכנת פגיעה ממשית מחלקי הרכב והמנוע עם הנעת הרכב.

הנוהל החדש נולד לאחר פניות רבות של תושבים שעסקו בנושא וכן פעילים שלקחו חלק, בהם ענת בקר, משה מורנו ואיריס חזן. במסגרת הנוהל, השירות הווטרינרי העירוני ימצה את כל האפשרויות לחילוץ החתול לפני נסיעה. ראשית, תיפתח קריאה במוקד העירוני שתועבר, בכל שעות היממה, לשירות הווטרינרי העירוני.
ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על קידום הנושא וחשיבותו כדי למנוע סבל מיותר לחתולים.

מפקח של השירות יגיע למקום וינסה לגרום לחתול לרדת בעצמו באמצעות מזון או בשיטות שונות. במידה ומדובר בגור חתולים, יש לנסות וללכוד אותו ולהביאו לשירות הווטרינרי כדי שהרופאים הווטרינרים יקבלו החלטות להמשך טיפולו. גורי חתולים מפוחדים שיורדים ממנוע של רכב, נוטים להימלט לרכב סמוך ולטפס שוב תחת מכסה המנוע.

במקרים בהם החתול מסרב לרדת, יעשה ניסיון לאתר את בעלי הרכב באמצעות שכנים או בסיוע המשטרה והחברה לביטחון שיאתרו אותו באמצעות מספר הרכב. במידה וניסיונות אלו לא צלחו או בעל הרכב לא אותר, יופעל קבלן חילוצים.

במידה וכל ניסיונות אלו לא צלחו, יושאר דף גדול על שמשת הרכב עם הודעה של השירות הווטרינרי על כך שיש חתול שמסתתר תחת מכסה המנוע ויש להתקשר למוקד העירוני כדי שהכונן של השירות הווטרינרי יחבור לבעל הרכב ויחלץ את החתול לאחר פתיחת מכסה המנוע.

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד”ר יהונתן אבן צור, אמר: “הנוהל יכנס לתוקף בימים הקרובים ויעודכן מעת לעת על פי הצורך במטרה למנוע פגיעה בחתולי רחוב. רק לפני חודש הייתי מעורב אישית בחילוץ חתול שהסתתר תחת מכסה מנוע של רכב. החתול נפגע קשות מכיוון שבעל הרכב לא היה מודע לנוכחותו והתניע את רכבו. נקווה כי נוהל זה ימנע בעתיד, ככול שניתן, פגיעות חמורות בחתולי הרחוב”.

השארת תגובה