יוזמה של תלמידי מיכה רייסר לחיסכון באנרגיה

מאת:מיקי אלון. תלמידי חטיבת הביניים מיכה רייסר יזמו אתגר ברשת: 22 יום חסכון באנרגיה.

האתגר הוא חלק מפרויקט “התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל כדרך חיים” שמקיימת חברת החשמל בכל הארץ * כל המפגשים התייחסו לעקרונות של התנהגות מקיימת וצריכה נבונה * ראש העירייה, רז קינסטליך: “המחויבות שלנו בשמירה על כדור הארץ צריכה לקבל ביטוי בכל יום בשנה”

תלמידי חטיבת הביניים מיכה רייסר קיבלו על עצמם עקרונות של התנהגות מקיימת וצריכה נבונה. בשנה האחרונה השתתפו התלמידים בפרויקט “התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל כדרך חיים” שמובילה חברת החשמל בכל הארץ. המטרה: להוביל את דור העתיד להיות מנהיגים ושגרירים בקהילה. דרך הבנת הנושא ושימוש מושכל בחשמל, הקהילה מרוויחה פעמיים – גם בשמירה על איכות הסביבה וגם בחסכון בחשבון החשמל. מדובר תהליך לימודי חינוכי שנתי המתקיים ברמת מעורבות גוברת בכל עיר. חטיבת הביניים מיכה רייסר היא היחידה בעיר שמשתתפת בפרויקט הארצי.

התלמידים התנסו במדידת טביעת הרגל האקולוגית שלהם, אספו נתונים לגבי צריכת חשמל והתנסו בתכנון יוזמה סביבתית במטרה ליצור תהליך של שינוי מודעות בקהילה. בנוסף, הושם דגש על פרזנטציה, העברת מסר ערכי במגוון דרכים ועמידה מול קהל.
באירוע המסכם, הציגו התלמידים את התוצר שבנו בעקבות תהליך הלמידה- דף אינסטגרם בשם “Challenge22 power saving” שמזמן למשתתפים אתגר של 22 יום של חסכון באנרגיה ושמירה על הסביבה. כדי להימנע מהתקהלות, אירוע הסיום נערך בזום.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “אני שמח וגאה שבית ספר מהעיר נבחר להיות זה שמייצג ומוביל את סיכום התכנית המבורכת הזו. המחויבות שלנו בשמירה על כדור הארץ צריכה לקבל ביטוי בכל יום בשנה ודורשת את המחויבות שלנו באורח החיים. אני מודה לחברת חשמל על הפרויקט החשוב הזה שנותן ביטוי לנוער שלנו ומלמדים אותו באופן חוויתי תכנים של קיימות וסביבה. כמי שמאמין בכל ליבו בחינוך דור העתיד – לראות את הילדים שלנו לוקחים חלק פעיל ואיכותי בתכנית, ממלא אותי בגאווה עצומה, גם כראש עירייה וגם כאזרח במדינה הזו”.

סמנכ”ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל, אורן הלמן, הוסיף: “מטרתנו המשותפת היא להוביל את דור העתיד להיות מנהיגים ושגרירים בקהילה. זהו תהליך לימודי חינוכי שנתי המתקיים ברמת מעורבות גוברת בכל עיר ומועצה אזורית. אין לי ספק שבתהליך שעברו התלמידים, הם הפנימו את התובנות והמסרים הכרוכים בנושא זה”.

השארת תגובה