פרס השר למינהל הרווחה עיריית ראשל”צ

מאת:מיקי אלון. על רקע משבר הקורונה: משרד הרווחה העניק את “פרס השר”למינהל הרווחה בעיריית ראשון לציון.

מיזם “חמ”ל משאבי קהילה” של מינהל הרווחה בעיריית ראשון לציון, הוא אחד מ-16 המיזמים בארץ, שנבחרו למצטיינים בתקופת הקורונה על ידי משרד העבודה והרווחה * בזכות החמ”ל, ניתן מענה ליותר מ-15,000 יחידים ומשפחות, הפעלה וגיוס של 7000 מתנדבים ויותר מ -100,000 פעולות התנדבות ברחבי העיר * שר הרווחה, איציק שמולי: “ראיתי במו עיני את העשייה הברוכה”

כבוד. מינהל לשילוב חברתי (הרווחה) בעיריית ראשון לציון קיבל היום (8.3) את פרס השר למיזם “חמ”ל משאבי קהילה”, מידי שר הרווחה, ח”כ איציק שמולי. זהו אחד מ-16 המיזמים המצטיינים בארץ שנבחרו על ידי השר על תרומתם בתקופת הקורונה.

מיזם “חמ”ל משאבי קהילה”, שהובילה המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, נועד להתמודד עם אירוע שהמדינה בכלל, ומינהל הרווחה בפרט, טרם התמודדו איתו. משבר עולמי שהוביל לצרכים רבים שעלו מהשטח ונדרש לתת להם מענה מספק ומהיר. במינהל הרווחה, בראשות מלי בן משה גריליכס, בעירייה מיהרו להקים את המיזם שפיתח פרויקטים חברתיים על בסיס הצרכים של התושבים. בזכות החמ”ל, ניתן מענה ליותר מ-15,000 יחידים ומשפחות, הפעלה וגיוס של 7000 מתנדבים ויותר מ -100,000 פעולות התנדבות ברחבי העיר.

שר הרווחה, ח”כ איציק שמולי, אמר: “השנה האחרונה היתה המאתגרת, הקשה והמורכבת ביותר בעשייה עם אוכלוסיות מוחלשות. אתם, עובדי המינהל בראשון לציון הייתם שם בשטח עם ילדים, נוער בסיכון וקשישים שהיו צריכים אתכם. ראיתי במו עיני את העשייה הברוכה. ראיתי איך יצאתם מגדר הרגיל. אתם העלית של משרד הרווחה. בזכותכם, הקלתם על מצוקות היום של הרבה מאד אנשים ועל כך הערכתנו הרבה”.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “עם פרוץ משבר הקורונה היה לנו ברור מהרגע הראשון שתושבי העיר זקוקים לנו והם יכולים להיות בטוחים שנהיה שם עבורם. בהזדמנות זו חשוב לי להודות לעובדי מינהל לשילוב חברתי ולמערך המתנדבים המסורים. רוח הנתינה, הסולידריות והערבות ההדדית תנצח את הקורונה”.

בין התוכניות שנולדו ממיזם “חמ”ל משאבי קהילה”, ניתן למנות את תכנית “אמץ משפחה”, שמחברת בין משפחות המעוניינות לסייע לאזרחים ותיקים ומשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. תכנית “קהילה מבשלת” שבה קשישים קיבלו ארוחות חמות ומזינות מדי יום וגם למענה חברתי. תכנית להפגת בדידות של מתנדבים לקשישים שכוללת קשר טלפוני קבוע עם קשישים עריריים, התקנת מעקות בטיחות, לחצני מצוקה, שי לחג ועוד. פרויקט תעביר את זה הלאה שנתן מענה לבקשות רבות של משפחות למשחקים, ספרים, צעצועים, מחשבים וערכות יצירה. וקבוצת “חיבורים” שמטרתה הייתה לתת מענה לקשישים , בהם ניצולי שואה, שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה, נסגרו או הצטמצמו מסגרות חברתיות רבות. במסגרת הפרויקט, נערכו ביקורי בית (עם מסיכה, מחוץ לדלת ובמרחק) ועם כניסת ההקלות, נערכו מפגשים פרונטליים עד 20 איש.

סגן ראש העירייה, ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג’מי, אמר: ” פעולות חמ”ל משאבי קהילה, של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במנהל לשילוב חברתי, הצליחו לשלב בין הצרכים הפרטניים שעלו בקו החם ולטפל בכל אחד מהצרכים על ידי משאבי משרד הרווחה, גיוס תרומות וגיוס מתנדבים ששינעו את כלל המשאבים עד לביתם של הלקוחות. הפרקטיקות הללו עמדו לצד פיתוח קהילתי ואסטרטגיות של עבודה קהילתית הכוללת מיפוי, גיוס ואיגום משאבים ומתנדבים, פיתוח תשתיות טכנולוגיות ושיתוף עם לקוחות הרווחה. כל אלו יחד יצרו מענה שלם לצרכים שעלו ומהווים גם תשתית לתכניות הבאות שנפתח במנהל.

השארת תגובה