פרס ארצי למערכת לניהול תשתיות תת-קרקעיות

מאת:מיקי אלון. את המערכת הקימה עיריית ראשון. המערכת ממפה את תשתיות הסיבים האופטיים בעיר המצטרפות למיפוי תשתיות המים, הביוב והניקוז * כך העירייה “רואה” את כל המערכות שלה מתחת לפני האדמה, דבר שעשוי לחסוך בעתיד נזקים בעלויות גבוהות וכן פגיעה בהתנהלות העירונית * ראש העירייה, רז קינסטליך: “המערכת הופכת אותנו לחכמים יותר”

עיר חכמה. עיריית ראשון לציון זכתה בפרס ארצי על מערכת ה- GIS לניהול תשתיות תת-קרקעיות בכנס ה- GIS השנתי של חברת סיסטמטיקס.
לאחרונה העירייה הטמיעה מיפוי של למעלה מ-150 קילומטרים של סיבים אופטיים שמהווים תשתית ל-1500 מצלמות HD הפרוסות ברחבי העיר וליותר מ-3,500 נקודות WIFI חכמות במוסדות החינוך לקידום לימוד ופדגוגיה חדשנית.

מיפוי זה מצטרף למיפוי כל תשתיות המים, הביוב והניקוז ברחבי העיר שמציג מידע מלא, מקיף ומפורט, כולל עומקים, של כל תשתית מתחת לפני שטח. המשמעות היא שהעירייה “רואה” את כל המערכות שלה מתחת לפני האדמה, דבר שעשוי לחסוך בעתיד נזקים בעלויות גבוהות וכן פגיעה בהתנהלות העירונית.

כל גורם, אם זה חברות טלוויזיה, אינטרנט, תקשורת וכו’, המבקש לבצע חפירה באזור מסוים, יקבל אותו ממינהל שפ”ע לאחר שנבדק במערכות שהוא לא חופר במקום שקיימות תשתיות עירוניות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “ישר כוח לכל מי שלקח חלק בהטמעת המערכת בעירייה. כל מערכת כזו הופכת אותנו ליותר חכמים ושם אנחנו רוצים להיות. המטרה להגיע לניהול עיר יעיל וחסכוני במשאבים. אנחנו לא רוצים לחכות לתקלה שתגרום לנזק או לשיבוש הפעילות העירונית, אנחנו רוצים להיות שם לפני שהיא מתרחשת, לצפות מגמות ולהתייעל בהתאם לחיזוי”.

סגן ראש העירייה, אבי חיים, המחזיק בתיק שפ”ע, אמר: “מינהל שפ”ע מיישם ומאמץ פתרונות טכנולוגיים שיש בהם חסכון לקופה הציבורית ותרומה סביבתית. תודה לראש העירייה על האמון והרוח הגבית בשדרוג התשתיות בעיר”.

השארת תגובה