השירות הווטרינרי: אל תיקחו את הכלבים למדורות ל”ג בעומר

מאת:מיקי אלון. ב-ל”ג בעומר, אל תיקחו את הכלבים שלכם למדורות ,חנק, בהלה ופגיעה ממסמרים ושיפודים הם חלק מהסכנות שאורבות לבעלי החיים בל”ג בעומר * השירות הווטרינרי העירוני קורא לתושבים להימנע מלקיחת כלבים למדורות * כזכור, עיריית ראשון לציון מקיימת השנה שש מדורות קהילתיות ולחילופין פיקניקים בטבע והצגה על סביבה.

בצילום: ג’יימס אלון.(מיקי אלון)

אחד החגים המסוכנים לבעלי החיים הוא ללא ספק ל”ג בעומר. החוויה שלנו ממדורה, תפוחי האדמה הלוהטים והמרשמלו היא לא החוויה של בעלי החיים. השירות הווטרינרי העירוני פונה לתושבים ומבקש להימנע להגיע עם כלבים למדורות.

מדי שנה נפגעים כלבים מחנק בגלל העשן הכבד, מדריכה על מסמרים שנעוצים בקרשים ומהשיפודים הזרוקים ברצפה. חלקם נבהלים ונסים ממקומם, לעיתים לכיוון הכביש, ועשויים להידרס. מפקחי השירות הווטרינרי העירוני ופקחי החברה לביטחון בעיר מתודרכים להגביר ערנות לנוכחות בעלי חיים בסמוך למדורות ולהעלות את המודעות למצוקתם בסיטואציה זו.
תושבי העיר הסבורים במהלך החג כי ישנה חיה הנמצאת בסכנת היפגעות ממדורה, יכולים לפנות למוקד העירוני 106 ולדווח.

כזכור, נציב הכבאות אסר על קיום מדורות מלבד מדורות שהוכשרו על ידי הרשויות המקומיות. לטובת אלו שכן מבקשים לחגוג סביב מדורה, עיריית ראשון לציון תבעיר שש מדורות קהילתיות מפוקחות ביום חמישי הקרוב (29.4) בין השעות 17:00-22:00. נציגי העירייה יבעירו את האש ויהיו אחראים גם על אספקת קרשים.

במזרח העיר, יובערו המדורות ברחוב הקוקייה פינת התור וברחוב ההתיישבות. באזור המרכז יובערו מדורות ברחוב בורג וברחוב העצמאות פינת הציונות. ובאזור המערב יובערו מדורות ברחוב בן גוריון וברחוב אלוף דוד, מול קריית הלאום. הפרטים המלאים מופיעים באתר העירוני.

עיריית ראשון לציון מציעה בילוי נוסף, וידידותי יותר לסביבה. הצגה על סביבה למי שבחר לקיים פיקניק בטבע במקום מדורה. אלפי תושבים התאגדו לקבוצות ונרשמו לפעילות. ההצגה הנודדת תחל להופיע מהיום (יום א’ 25.4) ועד יום חמישי. ההרשמה הסתיימה.

בעיריית ראשון לציון מזכירים כי שריפת עצים פוגעת במערכת האקולוגית שלנו. לעצים תפקידים חשובים רבים – ניקוי הריאות של כדור הארץ על ידי החלפת פחמן דו חמצני בחמצן, הורדת הטמפרטורה, הצללה ומהווים בית גידול למינים רבים.

השארת תגובה