הישג מדהים: 95.28% זכאות לבגרות לתלמידי בתי הספר השש שנתיים,המקיפים שבעיר

מאת: מיקי אלון. מתברר שאפשר עוד ועוד לעלות:

שני מקיפים עם 100% זכאות, תשעה מקיפים מעל ממוצע של 95% וכל המקיפים בעיר ב-90% זכאות ומעלה * בסך הכל עלייה של כארבעה אחוזים בממוצע הזכאות משנת הלימודים הקודמת * וכל הנתונים האלו על רקע משבר הקורונה והלמידה מרחוק * ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון בכיוון הנכון” * מ”מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר: “אין זו מצוינות לימודית בלבד, אלא תפיסת עולם ערכית”

הישג אדיר למערכת החינוך העירונית. ממוצע 12 המקיפים בראשון לציון עומד 95.28%. הנתון מרשים עוד יותר שמדובר על שנת הלימודים תש”פ, שהסתיימה ב-2020, שנת משבר הקורונה, אז למדו התלמידים מרחוק. יתר המספרים מרשימים לא פחות. מדובר בעלייה של כארבעה אחוזים משנת הלימודים הקודמת (תשע”ט), אז עמד הממוצע על 91.69%.

שני מקיפים, מקיף ב’- ממלכתי דתי ומקיף ה’ “אמירים, השיגו ציון מושלם- 100% זכאות לבגרות. כל המקיפים בעיר עומדים על 90% זכאות לבגרות ומעלה ותשעה מהם חצו את ה-95% זכאות. כל הנתונים האלו כוללים את כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר.

השיפור בממוצעים ניכר בעיקר בשנתיים האחרונות, כך למשל מקיף י’ אבני החושן עמד לפני שנתיים על 78.7% זכאות והשנה השיג ממוצע של 95.4%, עלייה של 16.7%(!). גם מקיף ו’ “טביב”, עמד בשנה שעברה על 85.2% והשנה על 94.5%. יש לציין כי האולפנא, בה לומדות כ-300 תלמידות, מחזק עטוד יותר את הממוצע העירוני עם 100% זכאות לבגרות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “ראשון לציון בכיוון הנכון. הנתונים המרשימים האלו לא רק מצביעים על הצטיינות התלמידים והתגייסות צוותי ההוראה לכל תלמיד, הם גם מצביעים בגרות רגשית ומודעות של התלמידים שהחליטו לקחת את עצמם בידיים בעיצומה של הקורונה והבינו את החשיבות של הלימודים לעתידם. ישר כוח למינהל החינוך, המנהלים וכל צוותי ההוראה”.

במינהל החינוך בעיריית ראשון לציון מבהירים כי לצד הנתונים המרשימים על הזכאות לבגרות, ישנה השקעה אדירה גם בצד השני של המטבע- מניעת נשירה. אחוז הנשירה בראשון לציון עומד על 0.68% בלבד בעוד הממוצע הארצי עומד על 1.29%. נתון המציב את ראשון לציון בצמרת הערים הגדולות עם אחוז נשירה נמוך ממסגרות החינוך.

מ”מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך והתרבות: ״בראשית הקדנציה שמנו לנו יעד, ראש העירייה ואני, יחד עם מנהלי וצוותי בתי הספר, להביא את המקיפים שלנו ל״מועדון ה 90 ״ בדרך ל״מועדון ה 100״. אין זו זכאות או מצוינות לימודית בלבד, אלא תפיסת עולם ערכית לפיה לא מוותרים על אף ילד או ילדה, ומאפשרים להם לסיים בית ספר תיכון ולהמשיך הלאה ללימודים גבוהים. כך, בתי הספר שלנו נמדדים בתמונה רחבה של ערכים, עשייה חברתית ובמזעור נשירה והעתקה. ההישגים הנהדרים של כולם, ללא יוצא מהכלל, מדברים בעד עצמם ונובעים מעבודה מעמיקה, יסודית ובעיקר – מהלב, של הצוותים החינוכיים שלנו, בהנהגת המנהלות והמנהלים, מנהל החינוך, ראש המנהל אטי אדר, ראש האגף העל יסודי פזית שרון, השותף ממשרד החינוך- המפקח יורם שמחה, וכל העושים במלאכה מהמעון ועד התיכון. אנחנו גאים מאוד בכולם וכמובן בתלמידינו שהצליחו לעבור את משבר הקורונה, מודים להם מקרב לב, ובטוחים שבשנים הבאות ישאו כל המאמצים , התקציבים וההשקעה העצומה של כולנו פירות , וראשון לציון תוביל את החינוך בישראל״.

תגובה אחת

  1. אני הגב

    במקיף י לפני שלוש שנים הייתה מנהלת גרועה ביותר. בשלוש השנים האחרונות מנהלת את ביהס עטרה בשן, שהיא משכנה ומעלה. היא באה לעבוד , יודעת מה לעשות ומספקת פתרונות לתלמידים, הורים מורים. אנחנו עובדים קשה אבל לפחות יש תמורה. כל הכבוד.

השארת תגובה