עיריית ראשון לציון מקדמת פרויקט של מסתורי פחים ברחבי העיר למראה אסתטי ונקי

מאת: מיקי אלון. כדי לשפר את החזות העירונית, מקדמת העירייה הצבת עמדות הסתרה לפחי האשפה במרכזים מסחריים, בניינים ישנים, מבני ציבור וגני הילדים * בהמשך ישודרגו מיכלי האשפה התת קרקעיים ויעברו ציפוי מחדש בחלק החיצוני וכן תוחלף רצפת הטמונים לרצפת מתכת * ראש העירייה, רז קינסטליך: “סביבה נקייה ואסתטית תורמת להתנהגות אחראית יותר של התושבים לשמור על הניקיון”.

בסקרי איכות חיים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ראשון לציון מדורגת שנה אחר שנה בצמרת הערים הנקיות ביותר מבין הערים הגדולות. מאחורי נתון מרשים זה השקעה, מחשבה ומשאבים רבים לשפר את החזות העירונית.

במסגרת זו, מובילה עיריית ראשון לציון פרויקט חדש שמטרתו “להעלים” את פחי האשפה מהמרחב הציבורי. מינהל איכות הסביבה יציב בימים אלו עשרות עמדות להסתרת פחי השאפה בסמוך למרכזים מסחריים, בניינים ישנים, מבני ציבור וגני הילדים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אני מברך על המהלך וקורא לתושבים להיות שותפים למאמץ לשמור על העיר נקייה. המרחב הציבורי הוא של כולנו, בדיוק כפי שאנחנו אוהבים שהבית שלנו נקי, כך גם לגבי הרחוב, הגן הציבורי והפארקים. סביבה נקייה ואסתטית תורמת להתנהגות אחראית יותר של התושבים לשמור על הניקיון”.

נציין כי בהמשך ישודרגו מיכלי האשפה התת קרקעיים, הם יעברו ציפוי מחדש בחלק החיצוני וכן תוחלף רצפת הטמונים לרצפת מתכת. כמו כן יותקנו שרשראות בטחון שיחברו את תא הקלט למכסה לשמירה על הבטיחות והניקיון.

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה, הוסיפה: “קידמנו את הפרויקט על מנת להעניק לרחובות העיר מראה אסתטי ונקי. המטרה של טיפוח המרחב העירוני היא שיהיה נעים, נקי וסטרילי. יחד נשמור על ראשון לציון נקייה ויפה”.

במסגרת זו, מינהל איכות הסביבה ביטל בימים האחרונים שני כוכים, במזרח העיר, שבעבר שימשו כתאים למכולות אשפה וכיום מהווים מפגע תברואתי ובטיחותי עם השלכת פסולת רטובה, גזם ופסולת בניין במקום. הריסת הכוכים נעשתה בשיתוף מינה”ל שפ”ע ובהתאם למדיניות העירייה לצמצם הצבת מכולות ובמקומן להציב מיכלים עיליים ואסתטיים.

השארת תגובה