סקר על התנהלות עיריית ראשון לציון במבצע “שומר החומות” 83% מתושבי העיר: יש על מי לסמוך

מאת: מיקי אלון. בעירייה ביקשו לקבל תמונת מצב על שביעות רצון התושבים מהתנהלות העירייה במהלך המבצע * כ-90% מהתושבים הצדיקו את פתיחת המקלטים המוקדמת * ראש העירייה, רז קינסטליך: “שמח לגלות שתושבי העיר מרוצים מההתנהלות של העירייה במהלך המבצע, אבל מתמקד במקומות שאנחנו יכולים וצריכים להשתפר”.

בתום מבצע “שומר החומות” שנמשך 12 ימים, ביקשה עיריית ראשון לציון לקבל תמונת מצב על שביעות רצון התושבים מפעולות שנקטה העירייה. בסך הכל 86% מתושבי העיר היו מרוצים מהתנהלות העירייה במהלך המבצע, כאשר הסיבות העיקריות שדווחו היו קשר עם התושבים, התנהלות ראש העירייה ופתיחה מוקדמת של המקלטים. כמו כן, מהסקר עולה כי 83% מהתושבים חושבים שיש על מי לסמוך בעירייה.
כזכור, העירייה הייתה הרשות הראשונה באזור המרכז שפתחה מקלטים והראשונה לסגור את חופי הרחצה. פעולות אלו, כך עולה מהסקר, זכו לתמיכה נרחבת מתושבי העיר.

בסקר, שערכה חברת שילוב, השתתפו 505 גברים ונשים תושבי העיר, בגילאי 18 ומעלה, במדגם אקראי ומייצג של האוכלוסייה בעיר.

89% מהנשאלים הביעו שביעות רצון גבוהה ממועד פתיחת המקלטים. 76% הביעו שביעות רצון גבוהה מזמינות ונגישות המקלטים. גם באשר למערכת החינוך, נרשמה שביעות רצון גבוהה (82%) מההחלטה שלא לקיים לימודים, כזכור בטרם ניתנה הנחייה של פיקוד העורף. 84% הביעו שביעות רצון גבוהה על ההחלטה לסגור את חופי הים. כ-80% מהתושבים נחשפו לפרסומים של העירייה לגבי המצב, בעיקר בפייסבוק של העירייה וראש העירייה, ביישום הווטסאפ או בפורומים מקומיים בפייסבוק. אלו שנחשפו לפרסומים ציינו כי הם הרגישו מעודכנים במידה רבה לגבי המצב.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “אני שמח לגלות שתושבי העיר מרוצים מההתנהלות של העירייה במהלך המבצע. מנהלי ועובדי העירייה עבדו מסביב לשעון ועל כך ישר כוח. יחד עם זאת, אני מעדיף להתמקד במקומות שאנחנו יכולים וצריכים להשתפר. המבצע הביטחוני הוא משבר לכל דבר ועניין וכפי שבמהלך משבר הקורונה, העירייה הייתה גורם משמעותי בטיפול בקהילה, בהעברת מסרים ועדכונים שוטפים, כך גם במציאות של מתיחות ביטחונית עלינו להיות שם עבור התושב”. בשאלה מה ניתן לשפר, 9% הצביעו על טיפול והוספת מקלטים ומרחבים מוגנים בעיר, 6% ביקשו להגביר את ההסברה ו-5% בדיקת מקלטים בתדירות גבוהה יותר.

השארת תגובה