תושבים הביעו עניין ועיריית ראשון לציון הרימה את הכפפה וחנכה את הגינה הראשונה שתופעל על ידי התושבים

מאת:מיקי אלון.

לראשונה בראשון לציון גינה קהילתית בניהול התושבים

תושבים הביעו עניין ועיריית ראשון לציון הרימה את הכפפה * היום נחנכה הגינה הראשונה שתתופעל ותנוהל על ידי תושבי האזור * העירייה העמידה לרשות התושבים חלקת אדמה מגודרת, כלי עבודה, גידולים חקלאיים ואפילו הדרכה מעמיקה * התכלית לאפשר לתושבים להיות מעורבים יותר בחיי הקהילה ולהקצות להם מקום למפגש חברתי קהילתי * ראש העירייה, רז קינסטליך: “זו ההגדרה מבחינתי לקיימות עירונית חברתית”

בפעם הראשונה בראשון לציון: גינה קהילתית שתנוהל ותתופעל על ידי תושבי השכונה. עיריית ראשון לציון מובילה מהלך ראשון מסוגו שמעניק לתושבים אפשרות להיות אחראים על הגינה הקהילתית הסמוכה לביתם.
על המיזם אמונים מינהל תכנון ובנייה, מינהל קהילה ומינהל איכות הסביבה במטרה לאפשר לתושבים להיות שותפים בסביבה העירונית הסמוכה לביתם ולהקצות להם מקום למפגש חברתי קהילתי וליוזמות קהילתיות הקשורות לסביבה. הגינה הראשונה, בשטח של כ-350 מ”ר, נחנכה היום בשכונת קריית ראשון, סמוך למרכז הנוער “המקלט”, חלקה יהיה לגינון וחלקה לפעילות חברתית-קהילתית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “כמי שמאמין מאוד בשיתוף ציבור ומעורבות התושבים בסביבתם, אני אשמח מאוד אם המיזם הזה יצליח ויתרחב בעיר. מבחינתי, זו ההגדרה לקיימות עירונית חברתית. ברגע שתושבים מקבלים לידיהם את המושכות לניהול וטיפוח גינה קהילתית, זה באופן טבעי מחזק את האכפתיות והמחויבות לסביבה של התושב, שהיא לא הבית שלו וזה מבחינתי נפלא”.

בשלב הראשון אותר שטח להקמת הגינה ובמקביל יעברו תושבי השכונה הדרכה בת עשרה מפגשים על ניהול והפעלת גינה קהילתית. כעת יהיו חברי הקהילה מעורבים בתכנון הגינה יחד עם נציגי מינהל התכנון, איכות הסביבה והקהילה ולאחר מכן יקבלו לידיהם את המושכות לניהול ותפעול הגינה. תושבי השכונה, השותפים בעשייה, יקבלו כלי עבודה, כמו מעדרים, מגרפות, מסור, מגזמות וכו’ וכן שתילי נוי או שתילי ירקות בהתאם לבחירתם. לניהול השוטף, יקבלו תושבי השכונה סל מוצרים וכן תקציב שנתי לצרכי הגינה בה עוסקים.

המשנה לראש העיר, אפרת אברמוביץ’, המחזיקה בתיק קהילה, אמרה: “עיריית ראשון לציון גאה להשיק עוד ועוד פעולות בשכונות ולייצר חוויה מעצימה ומגבשת שהפוך את הבית לנעים יותר. התפיסה שמובילה אותנו היא בניית תרבות קהילתית על כל גווניה בעיר. אני מברכת את תושבי העיר שהצטרפו למיזם ומזמינה עוד רבים לקחת חלק”.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה