היחידה המרכזית (ימ”ר) במחוז מרכז פענחה פרשת חטיפה ושוד 700 אלף ש”ח מנתין סיני בראשל”צ על ידי כנופייה ישראלית

מאת: מיקי אלון.

פעילות מבצעית שכללה מאמץ מודיעיני-טכנולוגי הובילה למעצר תוך שעות ספורות של שמונה ישראלים החשודים שחטפו ב-20/7/21 נתין סיני בן 49 בראשל”צ ושדדו ממנו כ- 700 אלף ₪.

על פי החשד מדובר, לכאורה, בכספי משכורות של עשרות מהגרי עבודה מסין בענף הבנייה.

החקירה שכללה מאמץ מבצעי-מודיעיני-טכנולוגי רחב היקף נפתחה בשעות אחר הצהריים של יום האירוע, כאשר התקבל דיווח על חטיפת אדם סמוך לקניון הזהב בראשל”צ.

כוח משטרה שהגיע אל המקום מצא את רכבו של החטוף נטוש במקום ובסמוך אליו נמצאו אזיקונים. מתחקור ראשוני של הזירה עלה כי מספר חשודים עם מסיכות על פניהם, חבושים כובעי מצחיה הנחזים להיראות ככובעים המשמשים בלשי משטרה, הגיעו אל רכבו של החטוף, שלפו אותו מהרכב, השכיבו אותו לארץ, כפתו אותו, נטלו תיק שהיה ברכב ועזבו את המקום במהירות ברכב מסחרי גדול.

בשל אופי האירוע, הוחלט בפיקוד המחוז להכריז על מעבר להיערכות מבצעית ייחודית לאירועי חטיפה, הכוללת מאמץ מבצעי טכנולוגי רחב של הימ”ר לצורך הגעה מהירה לחשודים ולחטוף. במקביל למצוד שכלל סריקות רחבות ופריסת מחסומים, נבדק רכב הקורבן ועל ידי אנשי זיהוי פלילי, ומבירור עם חברת השכרה התברר כי הרכב בשימוש נתין זר מסין המספק כוח אדם של מהגרי עבודה מסין בענף הבנייה לחברות קבלניות.

תוך זמן קצר הצליחו חוקרי הימ”ר ומערך המודיעין ביחידה לאתר את רכב המילוט של החוטפים בבאר שבע כאשר בתוך הרכב נמצא אקדח דמה. לאחר ביצוע מספר מהלכי חקירה, עלה כי החשודים נמצאים בדירה מגורים שכורה ברחוב המשחררים בבאר שבע שככל הנראה שימשה עבורם כדירת מילוט. לאחר חצות, כוח מבצעי של בלשי הימ”ר פרץ לדירה ומצא בה חמישה מהחשודים תושבי אשקלון -אבישי מרשה בן 19, פאטה פאטשווילי בן 18, אנטוני בוכבינר בן 18, שמואל עזראייב בן 23, וראובן יוסיפוב בן 23 מאשקלון, שהועברו מיד לחקירה שהתמקדה באיתור הקורבן. בחקירה הראשונית עלה כי החטוף הורד מהרכב על ידי החשודים בדרך בין ראשל”צ לבאר שבע. החטוף שצעד ברגל מאזור גן יבנה עד לאור יהודה, הגיע לתחנת המשטרה, ובעדויותיו סיפר כי נחטף ונשדד על ידי צעירים ישראלים שהזדהו כשוטרים.

ממצאי החקירה ופעולות שונות שביצעו חוקרי הימ”ר הובילו לעוד שלושה מעורבים באירוע, בהם נהוראי אליה בן 20 מאשקלון וטימור בנימינוב בן 26 מבת ים.

כלל החשודים הועברו לחקירה בחשד לחטיפה, שוד ותקיפה בנסיבות מחמירות ומעצרם הוארך מעת לעת. סכום הכסף שעל פי החשד נשדד מהקורבן לא אותר.

השבוע, עם תום חקירתם הוגשה נגד שבעה מהמעורבים הצהרת תובע בדבר בכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשת למעצר עד תום ההליכים.

מצורף: סרטון המתעד את רגעי החטיפה והשוד וסינק של ראש צוות החקירה בימ”ר מרכז רב פקד יריב פיינברג. קרדיט: דוברות המשטרה

השארת תגובה