השגריר המיועד של מרוקו בישראל הגיע לביקור היסטורי במוזיאון אגם בראשון לציון

מאת: מיקי אלון.

על רקע התחממות היחסים בין ישראל למרוקו, התקבלה פנייה יוצאת דופן של השגריר המיועד של מרוקו לבקר במוזיאון אגם * את הביקור ליווה יעקב אגם בעצמו שהסביר על כל יצירה * השגריר המיועד התרשם ואף אמר כי יפעל לקדם תערוכת יחיד במרוקו של יעקב אגם בשיתוף המוזיאון

מימין:יעקב אגם. השגריר המיועד של מרוקו בישראל- אבדרחים ביוד וחברת המועצה ומחזיקת תיק המוזיאונים- ד”ר ענת ליבוביץ’. צילום:מוטי שלו.

השגריר המיועד של מרוקו בישראל, אבדרחים ביוד, הגיע השבוע לביקור היסטורי במוזיאון אגם בראשון לציון. השגריר המיועד נחשף ליצירותיו של יעקב אגם במוזיאון פומפידו בפריז ולמד מידידו הישראלי, יעקב פרץ ,כי בישראל קיים מוזיאון המוקדש כולו ליצירותיו של האמן. הדרך לבקשתו לביקור במוזיאון בראשון לציון הייתה קצרה מאוד ואכן, השבוע הוא הגיע לעיר וזכה לסיור אישי של יעקב אגם שהסביר על כל יצירה ויצירה.

היצירה שהרשימה במיוחד את אבדרחים, הייתה “סולם יעקב” והוא הכריז שיפנה לגורמים הממשלתיים במרוקו בכדי לקיים בהקדם האפשרי תערוכת יחיד במרוקו של יעקב אגם בשיתוף המוזיאון.
ליעקב אגם הצטרפה בתו, אורית וכן חברת המועצה ד”ר ענת ליבוביץ’, המחזיקה בתיק המוזיאונים בראשון לציון, יו”ר התאחדות יהודי מרקש בישראל- דוד קינן וסגנו מרקו מויאל, מנהלת אגף אמנות, כותרים ומורשת בחברה העירונית -רותי מקבי, מנהלת קשרי חוץ בעירייה- אנט בן שחר, ויו”ר עמותת Jaffa Institute בצרפת, סנדרה בניסטי.

מוזיאון אגם הוא היחידי בעולם שהוקם לטובת יצירות אמן שעודנו בחיים. יעקב אגם (93) נולד בראשון לציון ונחשב לאחד ממייסדי האמנות הקינטית בעולם. עיריית ראשון לציון הקימה את המוזיאון בעלות של למעלה מ-32 מיליון ₪ על שטח של כ-3000 מ”ר. לצורך כך הוטסו מרחבי העולם יצירותיו של אגם, בהן PANORAMAGAM, יצירת ענק המשתרעת על פני 50 מטרים ומורכבת מ-280 חלקים. היא הגיעה ישירות מהמוזיאון היוקרתי בעולם- גוגנהיים ניו יורק ושווויה מוערך בכ-2.5 מיליון דולר. מבנה המוזיאון מלווה את המוטיבים הקשורים ביצירותיו של יעקב אגם המכילות את עקרון המציאות כהתהוות מתמדת , המבקר במוזיאון אמור להשתתף בחוויית ההתחדשות והיצירה המתמשכת.

השארת תגובה