השלכת פסולת ברחוב מובילה למפגעים סביבתיים ותברואתיים, שני מקרים שקרו השבוע היו עלולים להביא למותם של בעלי חיים

מאת: מיקי אלון.

איך הפסולת שלנו יכולה להרוג בעלי חיים. שני המקרים שטופלו השבוע על ידי השירות הווטרינרי העירוני ממחישים עד כמה חשוב לזרוק את הפסולת הביתית בשקית זבל קשורה ולהשליכה לתוך הפח * השבוע התקבלו פניות למוקד 106 על שני חתולי רחוב שראשיהם הסתבכו עם פחית ושקית על הראש * במקרים כאלו החתולים יכולים להיחנק בתוך שעות * בשירות הווטרינרי איתרו את החתולים, הסירו את השקית והפחית והם שוחררו

השלכת פסולת ברחוב מובילה למפגעים סביבתיים ותברואתיים, שני מקרים שקרו השבוע ממחישים איך פסולת ברחוב עלולה להביא למותם של בעלי חיים.
למוקד העירוני 106 הגיעו פניות על שני חתולים שראשיהם הסתבכו בשקית ובפחית ולולא ערנות של התושבים והגעה מהירה לשטח של המפקחת אלינה יעקובוב מהשירות הווטרינרי, הם היו יכולים למות מחנק בתוך שעות.

הקריאה הראשונה עסקה בחתול שראשו הסתבך בפחית. חשוב להבין כי לחתול יש חושים חדים, אינסטינקטים ורפלקסים טבעיים, כשהוא חש שהוא אינו בשליטה ולא לצפות את המתרחש לבוא, הוא ימנע מכל מגע שעלול לסכן אותו. לכן השלב הראשון הוא איתור החתול ותפיסתו. לאחר מכן החתול הובהל לשירות הווטרינרי, שם הוסרה הפחית בעדינות כדי שלא תשרוט אותו. שעתיים לאחר מכן הגיעה פנייה נוספת על חתול שראשו הסתבך בשקית. גם במקרה זה הובהל החתול לשירות הווטרינרי שם טופל. החתולים גם סורסו ושוחררו חזרה לאזור בו נלכדו.

הווטרינר העירוני, ד”ר תומר ניסימיאן, מציין כי יש קשר הדוק בין רווחת בעלי חיים ואיכות הסביבה. החתולים מחפשים אוכל בפסולת הביתית ולעיתים זה מוביל אותם להכניס את ראשם לפחיות וקופסאות, לכן התושבים מתבקשים להשליך פסולת לתוך הפחים והמטמנות כשהן סגורות בשקיות, מומלץ גם למעוך פחיות וקופסאות לפני השלכתן.

השארת תגובה