אחרי שנת קורונה וחופשת הקיץ, נפתחה השבוע שנת הלימודים בראשון לציון עם ביקורה של שרת החינוך

מאת: מיקי אלון.

שנת הלימודים בראשון לציון נפתחה בצל הקורונה. אחרי שנת קורונה וחופשת הקיץ, נפתחה השבוע שנת הלימודים בראשון לציון עם ביקורה של שרת החינוך, הד״ר יפעת שאשא-ביטון.

* בתי הספר היסודי לומדים כרגיל בבית הספר ובבתי הספר העל יסודי, לומדים בהתאם לאחוז המתחסנים * ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “עשינו הכל כדי לפתוח את שנת הלימודים באופן בטוח” * בין אלפי התלמידים, החלו את השנה גם 332 עולים חדשים

3,253 ילדים אמרו הבוקר “שלום כיתה א'” ופתחו את שנת הלימודים השנייה בצל הקורונה. בסך הכל כ-49 אלף תלמידים פתחו השבוע את השנה, בעוד בבתי הספר היסודיים לומדים כרגיל. בבתי הספר העל יסודיים לומדים בהתאם לאחוז המתחסנים.

לסיור ראש העירייה, רז קינסטליך, במוסדות החינוך הצטרפה היום שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון. “עשינו הכל כדי לפתוח את שנת הלימודים באופן בטוח” אמר קינסטליך והוסיף “אנו מבינים את החשש של ההורים, אבל יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון את הפגיעה הרגשית והלימודית שחווים התלמידים בלמידה מרחוק ואת הצורך שלהם לחזור למסגרת חינוכית ולשגרה”.

אחוז ההתחסנות בשכבות הבוגרות (י”א-י”ב) גבוה ועומד על למעלה מ-80%, כלומר רובם ילמדו בבית הספר. בקרב שכבת י’, כמעט מחצית מהכיתות ילמדו כרגיל. בקרב שכבות ח׳-ט׳ רוב התלמידים ילמדו מרחוק לאור אחוז ההתחסנות הנמוך.

לסיור בין בתי הספר התלוו מ”מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך, סגן ראש העירייה, אבי חיים, המחזיק בתעק שפ”ע וראש מינהל החינוך- אטי אדר.

השנה התווספו למסגרות החינוך הקיימות שני בתי ספר: בית ספר יסודי אורנים וחטיבת הביניים ידלין. כמו כן נפתחו השנה 23 כיתות גן חדשות.

בין אלפי התלמידים שפתחו את השנה, היו גם 332 עולים חדשים שעבור חלקם זה היום הראשון במסגרת חינוכית בישראל. חוליה בת ה-4 וחואקין בן ה-11 עלו עם הוריהם מארגנטינה לפי ארבעה חודשים בלבד. “הוא מתרגש ללכת לבית הספר” מספרת אמם, ויקטוריה ורה גרון “הוא קצת חסר בטחון כי הוא לא מכיר את הילדים ועדיין לא יודע לדבר עברית”. ויקטוריה מספרת שהם עלו לארץ אחרי שנים שבעלה, רודריגו, ניסה לשכנע אותה. “המצב בארגנטינה לא כל כך טוב עכשיו, לא ראינו עתיד טוב לילדנו. יש לנו כאן משפחה בארץ וגם אמא שלי עלתה איתנו”.

ויקטוריה ברנשטיין עלתה עם משפחתה לארץ לפני שנה וקצת “התאהבנו במדינה הזו, אהבנו את האנשים החיים כאן בשל הפתיחות, השמחה, הידידותיות והסיוע ההדדי. נראה לי שלמדינה הזו יש הזדמנויות גדולות לילדים זו מדינה ייחודית עם היסטוריה מדהימה”. שני ילדיה, ורברה איצקוב (15) וגלב איצקוב (13) פתחו את השנה בגימנסיה הריאלית ובמקביל הם לומדים עברית באולפן. “הייתה התרגשות וציפייה משמחת לפגוש חברים ומורים חדשים. בבית הספר אווירה ידידותית וחמה מדהימה”.

מ”מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך והתרבות, הוסיפה: ״אנחנו מברכים על פתיחה חלקה ומוצלחת של מערכת החינוך העירונית בזכות מאמצים אדירים של מינהל החינוך בעזרה ושותפות הדוקה עם כל אגפי העירייה והחברות העירוניות שלה. גם בשנה זו, הושקעו כספים ומאמצים רבים בשיפור נראות בתי הספר ובגנים וביצירת פדגוגיה חדשנית של פנים וחוץ, כדי לתת לילדינו את החינוך הציבורי הטוב בישראל.

ישר כח לכל העושים במלאכה, תודות לראש העירייה והנהלתה ששמים את החינוך בראש, וברכת בריאות וחזרה לשגרה לילדינו והוריהם״.

צילומים: ליאור מזרחי.

השארת תגובה