לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית, עיריית ראשון לציון פותחת את ההרשמה לקומפלקס מעונות הסטודנטים החדש

מאת: מיקי אלון.

*החלה ההרשמה למעונות הסטודנטים במערב העיר* לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית, עיריית ראשון לציון פותחת את ההרשמה לקומפלקס מעונות הסטודנטים שצפוי להיפתח בתחילת 2022 * הקומפלקס נבנה, באמצעות החברה הכלכלית, בהשקעה של יותר ממאה מיליון ₪ * הוא יכלול 357 חדרים המיועדים ל- כ-528 סטודנטים * תינתן עדיפות לתושבי העיר שייהנו משכירות נמוכה ממחירי השוק * ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצדם לאורך כל הדרך”.

בהשקעה של יותר ממאה מיליון ₪. עיריית ראשון לציון מבשרת על פתיחת ההרשמה לקומפלקס מעונות הסטודנטים שצפוי להיפתח בתחילת 2022, לקראת סמסטר חורף.

פתיחת ההרשמה יוצאת לדרך במקביל לתחילת שנת הלימודים האקדמית תשפ”ב. כעשרת אלפים מתושבי העיר חוזרים השבוע לספסל הלימודים. מטבע הדברים, רוב הסטודנטים לומדים לתואר ראשון  (כ-81%) , והיתר לתואר שני, שלישי ולימודי תעודה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, איחל הצלחה לכל הסטודנטים והוסיף: “תקופת הלימודים באקדמיה הייתה אחת התקופות המרתקות והמעצבות ביותר בחיי. תקופה בה מרחיבים אופקים, פוגשים אנשים חדשים ומתכננים יחד את עתידנו התעסוקתי. שתהיה שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכל הסטודנטים החדשים”. כדי לסייע לסטודנטים, תושבי העיר, להמשיך לגור בעיר, החליטה העירייה לתקצב הקמת קומפלקס מעונות סטודנטים.

את בניית קומפלקס המעונות מובילה החברה הכלכלית של ראשון לציון בסמוך למכללה למנהל שבה לומדים כעשרת אלפים סטודנטים. מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 357 יחידות דיור בשלושה בניינים המיועדים ל-528 סטודנטים.

הקומפלקס כולל גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר. קומה זו תשתרע על שטח של 650 מ”ר ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדה/ בית קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד. תמהיל הדירות מגוון: מיחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה) וכן דירות נגישות. כל יחידה כוללת גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ”ר.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצדם לאורך כל הדרך. המעונות יהיו מרכז חיים שוקק על ציר ועוגן ראשי שיכלול את המכללה, מוזיאון אגם, קאנטרי, מרכז מסחרי ועוד. נמשיך להשקיע, לעודד ולתמוך בצעירי העיר להמשיך ולגור כאן, ללמוד כאן, לעבוד כאן ולהקים את ביתם”.

החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית במבנה שטח למועדון סטודנטים וחניון תת קרקעי ובו 43 מקומות חנייה, חניות לאופנועים ולאופניים.

על מחצית מהדירות, העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית “דירה להשכיר” וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ב-20% ממחירי השוק.

המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: “אנו מגשימים חלום להורים והילדים . דבר זה יסייע רבות  לצעירים לעשות את צעדיהם הראשונים בעיר.  אני מודה לעובדי החברה הכלכלית שעובדים על פיתוח השכונות החדשות ועל פרויקטים חשובים אלו. אני מודה לראש העירייה, רז קינסטליך על התמיכה ושיתוף הפעולה לקידום הפרויקטים הללו”.

פרטים נוספים והרשמה למעונות בקישור הבא:
https://rishon.online/

השארת תגובה