חברת סונול EVI זכתה במכרז של עיריית ראשון לציון לפריסת מאות עמדות טעינה ברחבי העיר

מאת: מיקי אלון

צילומים: ארטיום סולטדדנקי באדיבות סונול evi

עיריית ראשון לציון תפרוס 50 עמדות טעינה בתוך עשרה חודשים * חלק מהעמדות ישמשו את החברה לביטחון שגם היא יצאה למכרז להצטיידות ברכבים חשמליים עבור רכבי הסיור * ראש העירייה, רז קינסטליך: “חלק בלתי נפרד ממדיניות העירייה לעודד מעבר לתחבורה ירוקה וחכמה, שמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר” * תושבי העיר ייהנו מהנחה של 20% מהתעריף

חברת סונול EVI זכתה במכרז של עיריית ראשון לציון לפריסת 50 עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר. החברה תידרש להשלים את הפריסה בתוך עשרה חודשים, כאשר 12 עמדות מיועדות לרכבים החשמליים של החברה לביטחון. את המכרז מובילה ומנהלת חברת ייזום ראשון. המכרז רחב ההיקף וכולל עמדות טעינה איטיות וכן עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות עם תמהיל ופריסה רחבה ומדורגת שתכלול את מרכז העיר, אזורי תעסוקה ומסחר ושכונות מגורים.

בהתאם לעלייה הצפויה בשימוש ברכב חשמלי החברה תמשיך ותפרוס בהדרגתיות עד 500 עמדות טעינה כולל עמדות מהירות ואולטרה מהירות. במסגרת המכרז נקבעו תעריפי מקסימום לקוט”ש לעמדות הטעינה השונות, כאשר תושבי העיר, רכבי העירייה ורכבי החברות העירוניות יזכו להנחה של 20% מהתעריף.

ראש העירייה רז קינסטליך: אני שמח שהפרויקט החשוב הזה יוצא לדרך, הפרויקט צפוי לתת מענה רחב היקף לתושבים שבחרו לעבור לרכב חשמלי ויעודד תושבים רבים אחרים לעבור לרכב חשמלי. שמנו לנו למטרה להעניק את השירותים המיטביים לתושבים בכל תחום, כך גם בתחום הטעינה החשמלית שלצד חסכון כספי בעלויות הדלק ובעלויות אחזקת הרכב, יש גם תרומה משמעותית בהפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה”.

במקביל למכרז זה, יצאה החברה לביטחון במכרז לאספקת רכבים חשמליים עבור רכבי הסיור. קינסטליך הוסיף על כך: “אם תושבים רבים בוחרים ליישם מדיניות ירוקה בחייהם וודאי שגם העירייה תהיה שותפה לכך”. כבר היום יש לחברה לביטחון רכב חשמלי מסוג MG שפועל כניידת פיקוח עירוני. במסגרת המכרז של החברה לביטחון, יוחלף כל צי הניידות לצי רכבים חשמליים.

המשנה לראש העיר, עידן מזרחי, המשמש כמ”מ יו”ר דירקטוריון חברת ‘ייזום ראשון’, אמר: “זהו מהלך משמעותי וחשוב שחברת ייזום ראשון מנהלת, מדובר בפרויקט רחב היקף בעל השפעה חיובית ביותר על העתיד של כולנו ואני שמח על הצלחת המכרז, ראשון לציון צועדת קדימה עם המגמה העולמית למעבר לאנרגיה ירוקה ועידוד הקיימות”.

השארת תגובה