נפתחה בעיר מכינה קדם צבאית ראשונה מסוגה, מדובר בפרוייקט חדשני ופורץ דרך בהובלת אילנית הרוש חברת מועצת העיר

אילנית הרוש חברת מועצת העיר מחזיקת תיק הלהט”ב מספרת: היסטוריה בראשון לציון, נפתחה מכינה קדם צבאית הראשונה מסוגה. מדובר בפרויקט חדשני ופורץ דרך, בהובלת אילנית הרוש(מרצ) חברת מועצת העיר מחזיקת תיק הלהט”ב ובשיתוף עמותת קרן ראשון מכינה קדם צבאית שתתמקד במנהיגות, אחריות, ציונות ודאגה לחברה הישראלית, תוך התמקדות בשאלות של שוויון, מגדר, מניעת פגיעה, יצירת שיח מכיל ופתוח וחיבור הערכים הללו לשירות משמעותי בצה”ל.

את המכללה הקים משרד הביטחון והיא תנוהל על ידי עמותת איגי, ארגון הנוער הגאה. המכללה אינה מיועדת רק לבוגרי יב’ מהקהילה הגאה, אלא לכלל בנות ובני הנוער שמעוניינים לבסס את הנושאים הללו בטרם גיוסם לצבא.

“מדובר בפרויקט ראשון מסוגו שמובילה ראשון לציון, ואני גאה בכך שהוא ייערך כאן. זוהי עדות נוספת לצעדים האדירים שהעיר עושה בנושאים של שוויון, הכלה וסובלנות”, מצהירה הרוש. “אני מברכת על שיתוף הפעולה הגדול שיהיה לעיר עם ארגון איגי; בהובלתו של עופר נוימן מנכ”ל איגי ,ארגון זכויות אדם מוביל, עם המון עשייה בנושאים הללו, שאני בטוחה שיחד נוכל להוביל בהצלחה את המיזם החשוב הזה”, מוסיפה הרוש.

החלק הלימודי של המכינה הקדם צבאית ינוהל על ידי ארגון איגי והוא יפוקח על ידי משרדי הביטחון והחינוך. המכינה תשתתף בנוסף בפעילות חברתית-חינוכית-
התנדבותית בראשון לציון בהתאם לתוכנית עבודה שתיבנה, בשיתוף אגף הנוער והצעירים בעירייה.

“אני מבקשת להודות לכל השותפים לפרויקט הנפלא הזה. בראש ובראשונה לראש העירייה רז קינסטליך, על תמיכתו האדירה בפרויקט” למנכ”ל העירייה דודי גיל, לירין קרן ראש מטה ראש העירייה, לרונן צמח יו”ר קרן ראשון, לאפרת גל עד מנכ”לית קרן ראשון אומרת הרוש, ומוסיפה: “וכמובן, לעופר נוימן, מנכ”ל איגי, לליבנת וניצן מנהלות המכינה, לאיריס ארונין ראש מינהל קהילה להנית עזוז פרחן, ראש אגף נוער וצעירים, למשרד הביטחון ולכל שאר השותפים. זהו צעד חשוב לחיזוק הערכיות של המתגייסים העתידיים של העיר”.

השארת תגובה