ראשון לציון ציינה 30 שנה ליחסים הדיפלומטים בין ישראל לקזחסטן את העירייה ייצג סגן ראש העיר מקסים בביצקי

מאת: מיקי אלון.

במלחמת העולם השנייה, העניקה הממשלה הקזחית מקלט ליותר מ-8200 יהודים * עם פירוק ברית המועצות לפני 30 שנה, הפכה קזחסטן לעצמית וכוננה קשרים עם ישראל * סגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, שייצג את העירייה בטקס הסרת הלוט ונטיעת העצים, אמר: “העם היהודי יזכור את מחווה הצלת החיים הזו, אנו בטוחים שהידידות בין המדינות תימשך ותתחזק” * ראשון לציון צפויה לחתום ברית ערים תאומות עם עיר בקזחסטן

עיריית ראשון לציון במחווה למדינה העשירית בגודלה בעולם –קזחסטן. הבוקר ציינה העירייה 30 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים עם המדינה שיצאה לעצמאות לפני 30 שנה. באירוע הסרת הלוט ונטיעת העצים בפארק הזכרון השתתף שגריר הרפובליקה של קזחסטן, סטיבלסקי בורשקוב. את העירייה ייצג באירוע- סגן ראש העירייה, מקסים בביצקי.

קזחסטן, המונה כעשרים מיליון תושבים, הייתה במשך שנים רבות חלק מברית המועצות. בזמן מלחמת העולם השנייה, העניקה הממשלה הקזחית מקלט ליותר מ-8200 יהודים. “העם היהודי יזכור את מחווה הצלת החיים הזו” אמר בביצקי “קזחסטן היא מדינה רודפת שלום וסובלנית, שבה נהנים בני הקהילה היהודית מסובלנות דתית מלאה ומתמיכה ועידוד ממשלתיים. אנו בטוחים שהידידות בין המדינות תימשך ותתחזק”.

האירוע אורגן על ידי מחלקת קשרי חוץ בעירייה והוא חלק ממדיניות העירייה לטפח קשרים חמים עם הערים התאומות של ראשון לציון ברחבי העולם. בקרוב צפויה עיר היין לחתום על ברית ערים תאומות עם עיר בקזחסטן. זו צפויה להיות העיר ה-12 שחותמת על ברית עם ראשון לציון. יש לציין כי ראשון לציון לא מסתפקת בייצוגיות של המהלך ורוקמת קשרים ענפים בתחומים רבים מול הערים התאומות. כמו כן, לא פעם הביעו הערים התאומות סולידריות ותמיכה בלתי מסויגת במדיניות מדינת ישראל בעתות של מתיחות ביטחונית.

השארת תגובה