עיריית ראשון לציון הציבה לוחות עם סמלים בגנים ציבוריים בכדי לסייע לילדים ואנשים עם מוגבלות

מאת: מיקי אלון.

כחלק מחודש לאנשים עם מוגבלויות, עיריית ראשון לציון הציבה עשרות לוחות תקשורת עם סמלים בגנים ציבוריים בעיר. בעזרת הלוחות יוכלו אנשים שמתקשים בדיבור להביע את דעתם. ראש העירייה, רז קינסטליך: “חלק מתפיסת העולם שלנו כעירייה”.

במסגרת חודש המועדות לאנשים עם מוגבלויות וכחלק מתהליך הנגשת הגנים הציבוריים, החליטה עיריית ראשון לציון להציב לוחות תקשורת תומכת בעשרות גנים בעיר. הלוחות מספקים מענה לילדים ולבוגרים, המתקשים להביע את עצמם בדיבור, באמצעות הצבעה על אחד מ-18 סמלים המסומנים על גבי הלוחות. לצד כל הסמלים השונים, מופיע כיתוב.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנחנו ממשיכים בהנגשה עבור ילדים ואנשים עם מוגבלות ועוזרים להם להביע את דעתם בעזרת סמלים וצורות. מחובתנו כחברה וכעיר, להקל ולהנגיש ככל האפשר את השטחים הציבוריים שלנו עבור התושבים והתושבות הזקוקים לכך והצעד הזה הוא חלק משורה ארוכה של צעדים שנקטנו כחלק מתפיסת העולם שלנו כעירייה”.

הלוחות הוצבו, כאמור, בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העיר על ידי האגף לפיתוח נופי. מדובר ביוזמה של אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון יחד עם קבוצת הורים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ומתי”א (מרכז תמיכה אזורי) בעיר. הסמלים נבחרו מתוך מגוון אפשרויות, כאשר תהליך חשיבתם ובחירתם לווה על ידי קלינאית התקשורת של מתי”א – ד”ר אופיר רג’ואן בן-שלמה. חלק מהסמלים הינם: עצוב, אני צריך עזרה, קיבלתי מכה, שירותים, לשתות, לאכול, לשחק עם ילדים, לטפס, ללכת הביתה, לנוח, לשחק בכדור ועוד.

סגן ומ״מ ראש העירייה, מוטי עג׳מי: ״כחלק מהמדיניות שלנו והפעילות היומיומית בנוגע להנגשה וסיוע לתושבות ותושבים בעלי מוגבלות, הגענו למסקנה כי כחלק משיפוץ הגנים הציבוריים בעיר, אנו נוסיף לוח סמלים נוח וקריא למי שזקוק לכך. סמלים וצורות הם שפה בפני עצמה, ואני בטוח שזה יעזור לאנשים עם מוגבלות להביע את דעתם בצורה הטובה ביותר”.

השארת תגובה