בלי לחץ: חברת המים “מניב ראשון” התקינה ברחבי העיר עשרות מכסי שוחות מתקדמים הפועלים באמצעות טכנולוגיית לחץ

מאת: מיקי אלון.

המכסים המתקדמים של מניב נכנסים לפעולה.

המכסים המיוחדים שרכשה חברת המים העירונית “מניב ראשון” מתרוממים באופן אוטומטי בשעת לחץ שנגרם מירידת גשמים מרובים ומווסתים את הזרימה במערכות ההולכה העירוניות. סאלי לוי מנכ”לית החברה: “נמשיך להשקיע את מירב המשאבים על מנת לשפר את איכות השירות שאנו מעניקים לתושבי ראשון לציון ולהיות ראשונים בהטמעת חידושים”

אל תהיו בלחץ: כחלק משדרוג השירותים הניתנים לתושבי ראשון לציון והפיכתה לעיר חכמה, חברת המים העירונית “מניב ראשון” התקינה ברחבי העיר עשרות מכסי שוחות מתקדמים הפועלים באמצעות טכנולוגיית לחץ ומתרוממים באופן אוטומטי על מנת לווסת את הזרימה.
המכסים הותקנו במסגרת ההיערכות הכוללת לחורף שכן בעת ירידת גשמים חזקים בפרקי זמן קצרים, עשוי להיגרם עומס חריג גם על מערכות ההולכה העירוניות. במצב שכזה המכסה החדש מתרומם באופן אוטומטי לגובה נמוך, משחרר את הלחץ העודף ויורד שוב בחזרה למקומו כאשר הזרימה החריגה פוסקת או כאשר רכב חולף עובר עליו.

מכסים אלו מיוצרים בגרמניה ועלותם גבוהה, בין היתר בשל העובדה שהם אינם מתהפכים בשעת לחץ ואינם מהווים מפגע בטיחותי למשתמשי הדרך. במידה ורכב עולה על המכסה החדש בזמן נסיעה, לא נגרם לרכב כל נזק, המכסה יורד תחת משקלו של הרכב ומיד לאחר מכן הוא שב ומתרומם על מנת להמשיך ולווסת את הזרימה העודפת.
המכסים המתקדמים פוזרו במהלך השנה האחרונה בעשרות נקודות שונות ברחבי העיר בהתאם לפילוח הקריאות שהתקבלו במוקד החברה.

מנהל מחלקת התפעול במניב, איציק מזרחי, מסביר כך את חשיבותם של המכסים המתקדמים: “המכסים החדשים שהתקנו מונעים תאונות העלולות להתרחש כתוצאה מפגיעה במכסה שזז ממקומו ועלול לסכן את משתמשי הדרך. בשונה ממקרים בהם מכסים רגילים מתנתקים ממקומם ועלולים להוות מפגע, המכסים החדישים בטיחותיים וגם אם קורה שנהג לא שם לב ונסע עליהם כשהם מורמים, הם יורדים חזרה למקומם תחת משקל המכונית ומיד לאחר מכן שבים להתרומם וממשיכים לווסת את הזרימה”*.

עדנאן עיסא סמנכ”ל הנדסה “מניב ראשון”: “רכישת המכסים החדישים תייעל באופן משמעותי את זרימת מי הגשמים במערכות ההולכה העירונית בעת שגשמים כבדים שיורדים בפרק זמן קצר, כמו כן היא תקטין מפגעים בתחום הדרך. נמשיך להשקיע את מירב המשאבים להטמעת חידושים הנדסיים לטובת תושבי העיר ראשון לציון”.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

השארת תגובה