עיריית ראשל”צ מציינת את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בטקס זום עם ראשי הערים התאומות

מאת: מיקי אלון.

טקס בזום עם ראשי הערים התאומות, הרצאות ועזרה בחקר השורשים המשפחתיים של שורדי השואה: עיריית ראשון לציון מציינת את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה.

בצילום:ראש העירייה רז קינסטליך

היום (חמישי) חל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ובעיריית ראשון לציון קיימו מספר אירועים. בבניין העירייה התקיים כנס בזום בהשתתפות ראשי ערים תאומות של ראשון לציון ובני נוער ותיערך הרצאה של ניצולת שואה מלובלין. במהלך היום התקיימה הרצאה של בת לניצולי שואה, ונציגים של פרויקט “שורשים למען ניצולי השואה” הגיעו לבית ניצולי השואה על מנת לעזור להם בחקר שורשיהם המשפחתיים. ראש העירייה, רז קינסטליך: “מסר לכל העולם שאנחנו לא שוכחים”.

עיריית ראשון לציון מציינת היום (חמישי) את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. במרכז האירועים – טקס שהתקיים בזום בשל מגבלות הקורונה, בהשתתפות מעל למאה נציגים מערים תאומות, מכובדים, בני נוער וראשי ערים. בין ראשי הערים ששלחו ברכה מצולמת ניתן למנות את ראש עיריית דברצן (הונגריה), ראש עיריית מונסטר (גרמניה), ראש עיריית קרסנודאר (רוסיה), ראש עיריית חרקוב (אוקראינה) וראש עיריית לובלין (פולין). במהלך הטקס, שנערך בבניין העירייה בנוכחות מצומצמת
לאור התחלואה הרבה ולפי הנחיות משרד הבריאות, תספר ניצולת שואה מלובלין את סיפורה בזום. בכנס ישתתפו גם כ-50 חניכים מתוכניות קשרי חוץ לנוער וניצולי שואה נוספים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “עיריית ראשון לציון מעניקה שירותים רבים לשורדי השואה לכל אורך השנה, ומחובתנו לדאוג שלא ייחסר להם דבר. היום אנחנו שולחים מסר לכל העולם שאנחנו לא שוכחים את מה שהיה ואני מבטיח, כנכד לניצולי שואה וכראש עירייה, כי נמשיך להנציח את אירועי השואה וסיפורי השורדים ולהטמיע זאת בקרב דור העתיד שלנו. על כתפינו מוטלת האחריות להבטיח כי לא עוד”.

בנוסף לאירוע שייערך בערב, התקיימו במהלך היום בעיריית ראשון לציון מספר אירועים נוספים בבית ניצולי השואה בעיר ברחוב הנרקיס 5. בין הפעילויות: תמונה קבוצתית עם שלט לזכר יום השואה כחלק מקמפיין של הקונגרס העולמי. כמו כן, תתקיים הרצאה של אתי פייר גבאי, בת להורים ניצולי שואה, שתספר על הבחירה בתקווה, באופטימיות ובניצחון הרוח מהמקום הקשה ביותר. בהרצאה מועברים ערכים אנושיים וחברתיים שמשפיעים ותורמים לחוסן האישי והחברתי שלנו. כמו כן, יגיעו לבית ניצולי השואה גם נציגים של פרויקט “שורשים למען ניצולי השואה”. מטרת הפרויקט לעזור לניצולי ולניצולות שואה שעודם בחיים לתעד ולחקור את שורשיהם המשפחתיים, לאתר קרובי משפחה ולאסוף תמונות ותעודות. המידע נמצא באתר MYHERITAGE, והניצולים מקבלים אליו חשבון בחינם. בעזרת בני המשפחה ומתנדבים הם יכולים להקים את אילן היוחסין שלהם. כ-80 ניצולי שואה בעיר נרשמו לפרויקט בחודש האחרון.

כזכור, עיריית ראשון לציון מעניקה לניצולי השואה מגוון פעילויות כמו למשל טיולים ברחבי הארץ, שיעורי ספורט לניצולים המרותקים לביתם ולכלל הניצולים, הדרכה דיגיטלית שעוזרת להם להסתגל לשינויי הטכנולוגיה, מלאכת יד ותרפיה במוזיקה ובאומנות. כמו כן, במהלך שנת 2021 סייעה עיריית ראשון לציון למיצוי זכויות שורדי השואה בסך 7.6 מיליון ש”ח.

השארת תגובה