סופ”ש עמוס באירועי תרבות ופנאי לכל המשפחה בראשון לציון: האבטחה סביבם תתוגבר

מאת: מיקי אלון.

בעיריית ראשון לציון יקיימו במהלך סוף השבוע מספר אירועי תרבות ופנאי לכל המשפחה. בשישי בבוקר יתקיים מרוץ ראשון לציון, ובצהריים ייערך הפנינג עם שלג מהחרמון. למחרת ייערך אירוע שבתרבות בהנחיית העיתונאי ירון אברהם ויתקיים גם הפנינג למשפחות. בעיריית ראשון לציון יתגברו את האבטחה סביב האירועים על מנת להגביר את תחושת הביטחון. ראש העירייה, רז קינסטליך: “אסור שהטרור יכתיב לנו את מהלך החיים. האבטחה באירועים תתוגבר על מנת לספק תחושת הגנה”.

סוף שבוע עם ארבעה אירועי תרבות ופנאי בראשון לציון. כבר מחר (שישי) בבוקר כ-5,000 רצים ייקחו חלק במרוץ ראשון לציון; החל מהשעה 12:00 יתקיים הפנינג עם שלג מהחרמון בארבע מוקדים בעיר; בשבת בבוקר ייערך אירוע שבתרבות ויתקיים גם הפנינג למשפחות. בעיריית ראשון לציון מתכוונים להגביר את האבטחה סביב האירועים עם עיבוי של כוחות שיטור ופיקוח על מנת לשמור על שלום הציבור.

בימים האחרונים קיים ראש העירייה, רז קינסטליך, פגישת היערכות עם גורמי הביטחון שבמסגרתה סוכם על תגבור כוח השיטור בעיר, גם באמצעות כוחות מג”ב, בקרבת מוסדות חינוך ובמקומות הומי אדם. כמו כן, הוחלט על תגבור מוקד העירייה על מנת לספק מענה מהיר לתושבים. במוסדות החינוך הוחלט על הפסקת עבודות הבנייה והגינון והארכת שעות השמירה עד לסיום הצהרונים בגני הילדים. בתחילת השבוע הנחה ראש העירייה כי כל פקח בחברה העירונית לסדר ולביטחון אשר מחזיק ברישיון נשק – יישא נשק עליו.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, ולאחר מספר אירועי טרור. יחד עם זאת, אסור שהטרור יכתיב לנו את מהלך החיים, ולכן החלטנו, לאחר היערכות מצב עם גורמי הביטחון, כי אירועי סוף השבוע בעיר יתקיימו כסדרם. האבטחה והשיטור באירועים יתוגברו באופן משמעותי על מנת לספק תחושת הגנה. אני קורא לתושבים לקחת חלק באירועים הרבים, וכמובן לדווח למוקד ולגורמי הביטחון על כל דבר חשוד”.

כאמור, האירוע הראשון בשרשרת אירועי סוף השבוע יהיה כבר ביום שישי בבוקר עם מרוץ ראשון לציון שיתקיים בין השעות 6:00 ועד ל-11:00, לאחר שנתיים של הפסקה בשל נגיף הקורונה.
כ-5,000 רצים ייקחו חלק במרוץ עם מגוון מקצים – 10 ק”מ, 5 ק”מ, או 2.2 ק”מ. לצד המקצים התחרותיים הללו, יתקיימו גם מקצים עממיים – 2.2 ק”מ לתלמידים, מקצה משפחות, מקצה 1,200 מטר לתלמידי כיתות ה’-ו’, מקצה 500 מטר לאנשים עם מוגבלות ומקצה 250 מטר לאפרוחים. נקודת הזינוק וטקס הסיום יהיה באצטדיון האתלטיקה העירוני.

הפרס למקום הראשון (גברים/נשים) במקצה ל-10 ק”מ עומד על 2,500 ₪, מקום שני יזכה ב-1,500 ₪ ומקום שלישי ב-1,000 ₪. ראש העירייה יזניק את המרוץ התחרותי ל-10 ק”מ, ואף ייקח חלק במרוץ ל-500 מטר המיועד לאנשים עם מוגבלות. כל משתתף בכל אחד מהמקצים יקבל בסיום מדליה על ההשתתפות.

כמו כן, ביום שישי, החל מ-12:00, יוצבו ארבעה מתחמי שלג שיגיע מהחרמון. המוקדים יהיו בשכונת נווה חוף (רחוב חיל הצנחנים 5); שכונת נחלת יהודה (מרכז ספורט 360); שכונת רקפות (רחוב אורנה פורת); ושכונת נעורים (רחבת מרכז הקהילה). בנוסף, צפוי הפנינג למשפחות עם מתחמי בועות סבון, מעגל מתופפים, הפעלות ועוד.

ביום שבת בבוקר ייערך אירוע שבתרבות בהיכל התרבות ע”ש מאיר ניצן. את האירוע ינחה ירון אברהם, כתב ומגיש בחדשות 12. באירוע ייקחו חלק גם ליא קניג, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי, שתתייחס למלחמה באוקראינה ולפליטים הרבים שהחזירו אותה אחורה בזמן האלוף (במיל’) עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, יתייחס לאתגרים הרבים הניצבים בפני ישראל מעזה ועד לטהרן; והכלכלן שלמה מעוז, פרשן ומרצה בתחום הכלכלה והפיננסים, ידבר על יוקר המחיה ומצב הדיור בישראל.

בנוסף, יתקיים בגן המושבה הפנינג “הגן הקסום” למשפחות, בין השעות 10:30-13:30, עם מופעי קרקס, בועות סבון ענקיות, משחקים עם דמויות דיסני ועוד.

אודות המחבר

מיקי אלון

מיקי אלון- איש ציבור, פעיל חברתי, יו"ר יחד למען החייל ראשון לציון ,מעל 20 שנה כיו"ר הנהגות ההורים בבתי ספר בעיר, שנים רבות בהנהגה העירונית מתוכם 4 שנים כיו"ר עירוני וחבר בהנהגת ההורים הארצית, ניהול וכתיבה בפורומים עירוניים באתר העירייה בתקופתו של מאיר ניצן ודב צור, כיום רז קינסטליך ראש העירייה. מיקי מנהל האתר מקומון ראשון ומנהל את הפורום הגדול ביותר בעיר "פורום תושבי ראשון לציון" בפייסבוק ובו כ-100,000 חברים, חבר הנהלת בית החייל המשוחרר ועוד...כל הפעילויות בהתנדבות מלאה.

תגובה אחת

  1. זהבה גושן הגב

    יישר כח
    לכל העוסקים במלאכה!!

    שבוע טוב ומבורך!!!

השארת תגובה