עיריית ראשון לציון יצאה בקמפיין מיוחד לרגל ציון יום השואה: “החובה שלנו היא להמשיך לספר את סיפור השורדים”

מאת: מיקי אלון.

במסגרת הקמפיין נתלו שלטים ברחבי העיר ובהם פניהם של שורדי שואה תושבי העיר וקריאה לא לשכוח את מה שעברו. ראש העירייה, רז קינסטליך: “זיכרון השואה הוא הבסיס לקיומנו, חובתנו המוסרית היא להמשיך לספר את סיפור השורדים והקמפיין הוא דרך אחת לכך”.

עיריית ראשון לציון יצאה השבוע בקמפיין מיוחד לרגל יום השואה שיחול ביום חמישי הקרוב (28.4). במסגרת הקמפיין נתלה שילוט ברחבי העיר ובו קריאה לא לשכוח את לקחי השואה. במודעות מופיעים תמונות של תושבי ותושבות העיר ששרדו את השואה בדרכים שונות. כזכור, מדובר בקמפיין שרץ כבר שלוש שנים בעיר מאז כניסתו של ראש העירייה – רז קינסטליך, לתפקיד ובעקבותיו גם החלו לעשות קמפיינים דומים בערים נוספות. חברות השילוט בעיר – מקסימדיה, נור סטאר מדיה וחוצות זהב, מבט ראשון – תרמו את השילוט בעיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “יש לנו חובה מוסרית לעטוף ולחבק את השורדים וכחברה אסור לנו לשכוח את מה שהיה. בכל השנים האחרונות אנחנו פועלים על מנת לשמר את זיכרון השואה שחייב להישמר, זה הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב דור שורדי השואה הולך ונעלם ובעוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולי שואה, חובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם לדור הצעיר ולכל תושבות ותושבי העיר ולפרסם את זיכרונם וגבורתם”.

מ”מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג’מי, המחזיק בתיק לשילוב חברתי, הוסיף: “זיכרון השואה חייב להישמר לדורות הבאים. הקמפיין שלנו שם במרכז את העוצמה ואת סיפור הניצחון של השורדים והחשיבות של העברת המידע לדור הצעיר. היום אנחנו אומרים שאסור לנו לשכוח, והקמפיין הוא חלק מכך. המינהל לשילוב חברתי ימשיך לתמוך לכל אורך השנה בניצולי השואה במגוון דרכים”.

בראשון לציון מתגוררים כיום כ-6,000 שורדי שואה. לכל אורך ימות השנה עיריית ראשון לציון פועלת עבור הניצולים במגוון דרכים – קו חם טלפוני ייחודי המהווה אוזן קשבת בעזרת מתנדבים, עיריית ראשון לציון מסייעת לניצולים במיצוי זכויותיהם ורק בשנה האחרונה שורדי השואה קיבלו 7.6 מיליון ש”ח ממיצוי הזכויות. בנוסף, מתנדבים של עיריית ראשון לציון משפצים בתי ניצולים ואף הותקנו בביתם גלאי עשן המתריעים על שריפה.

השארת תגובה