המתנדבת והפעילה החברתית הראשונית אלנה יקבה מספרת לנו ביראת כבוד על טקס יום השואה והגבורה בו השתתפה בבית האבות מלבן עם הכותרת “יהודים מצילים יהודים”

מאת: אלנה יקבה.

“השבוע יום השואה והגבורה 27.4.2022 השתתפתי בטקס יום השואה והגבורה שנערך בבית האבות מלבן ראשון לציון *בנושא יהודים מצילים יהודים* בהנחייתה של ד”ר הדס הכהן חברת מועצת העיר ובהשתתפותם של הפעילים החברתיים זיו נחמה ,מיכאל אקרלינג וקבוצתם “עושים טוב לקהילה”.

בצילום: המתנדבת והפעילה החברתית אלנה יקבה.

הטקס היה מרגש ואני הקראתי קטע אותו כתב הרב “למודים היו בני ישראל מ-דורות הגלות  להרכין ראש על כל גל וגל ולהשליך ממונם וכבודם למען שמירה על החיים, במקום שאין דרך אחרת להציל את הנפש “.  קטע זה הזכיר לי  את המסע של שורדי יהודי אתיופיה בסודן.

בשבילי יהודי אתיופיה עברו סוג של שואה בהיותם יהודים שרק רצו להגיע לירושליים. הם הצילו את עצמם והצילו אחד את השני. מי שהיה לו כוח סבל ,הייתה לו הזדמנות להגיע  לישראל ארץ הקודש שכה רצו להגיע אליה.

ביום שמציינים את הטקס לניספים מהגיעו מסודן אני שומעת את הכאב,  כמו כאבם של משפחות שורדי השואה .

לפני שנה שמעתי את סיפורה של אישה (אחת  ממאות כמותה) מהעדה האתיופית שחמישה מבני משפחתה נספו על אדמת סודן ולא היה להם מקום היכן לקבור אותם. היא בכתה ולא הצליחה להמשיך לדבר, כמה הקושי היה עצום עבורה כדי לקבור את חמשת בני משפחתה. האישה לא התייאשה ואמרה תודה לבורא עולם הגעתי לארץ ישראל ונולדו לי ילדים ,הם הנחמה שלי .  יש משפחות שלמות שמתו במסע ולא זכו להגיע או להיקבר באדמת ארץ ישראל.

סיפורי הזוועות שעברו יהודי אתיופיה כדי להגיע לארץ הקודש בלתי נתפסים אך האופטימיות שלהם יחד עם הסבל הגדול שעברו מעוררת השתאות והרבה השראה.

תודה מיוחדת לד”ר הדס הכהן חברת מועצת העיר שזאת השנה השניה שלה באירגון הטקס המרגש במלב”ן כאשר השנה הצטרפו אליה גם הפעילים החברתיים זיו נחמה ,מיכאל אקרלינג וקבוצתם “עושים טוב לקהילה”.  היה מרגש מאוד כאשר ניצולי השואה מדיירי המלבן סיפרו על התקופה הקשה שעברו וסיפורי הזוועה שהם עברו תחת ידיהם של הנאצים הארורים.”

6 תגובות

  1. גילת הגב

    כתבה מדהימה אלנה יקבה גאה בך מאוד.
    מעולה שהבאת את השואה השקטה של יהודי אתיופיה לבמה.
    מעריצה אותך❤
    ואכן באתיופיה לתקופה קצרה שהיא נכבשה על ידי האיטלקים הייתה רדיפה נוראית של יהודי אתיופיה וכמובן מוות נוראי עד שאתיופיה החזירה לעצמה את המדינה ומאז כל מי שניסה לכבוש אותה לא הצליח לעשות זאת.

  2. ישיוורק הגב

    כל הכבוד ליקבה, אכן ישנם משפחות שלמות שנמחקו והמון סיפורים שלא סופרו. תמשכי בעשיה מבורכת זו.
    ישר כוח!!

  3. ורדה מקרו הגב

    מהממת שלנו

  4. ורדה מקרו הגב

    המתנדבת היקרה גברת אלנה
    כל הכבוד לך אשריך
    לא רק בטקס לגיבורי שואה
    אלא מתנדבת תמיד למען הקהילה האתיופית
    מי כמוני יודעת כמה עזרת ועוזרת בזמנך היקר למען העדה שלנו
    אישה יקרה שלנו עם לב ענק וידע מורחב ורב תחומי פשוט את תותחית
    אני מברכת אותך בשמי ובשם הקהילה
    עלי והצלחי בכל אשר תפני
    אוהבים אותך המון❤

  5. מיקי אלון הגב

    יקבה היא אישה מיוחדת שעוזרת לקהילה בתחומים שונים ,אי אפשר לפרט הכול בגלל צנעת הפרט אבל מגיע לה שאפו ענק ,תודה יקבה (:

  6. יאיר אילן הגב

    לדעתי בשנה הבאה יש לזכור להזמין את הגברת יקבה להדליק משואה.על מסירותה נכונותה שאיפתה ורצונה לעזור לאחר לא חשוב מיהו וכל זאת מבלי לצפות לגמול או תמורה כל שהיא.כן ירבו כמוה בארצנו!!

השארת תגובה