בפעם השישית ברציפות: “דגלים כחולים” בכל חופי ראשון לציון

מאת: מיקי אלון.

כל חופי ראשון לציון עומדים, בפעם השישית ברצף, בכל הקריטריונים המחמירים של התוכנית הבינלאומית “דגל כחול”, המעניקה תו איכות סביבתי לחופי רחצה בארץ ובעולם. ראש העירייה, רז קינסטליך: “לא שוכחים לרגע את החשיבות בשמירה על איכות הסביבה בחוף הים”.

תוכנית ה-“דגל הכחול” הבינלאומית קבעה שוב, בפעם השישית ברציפות, כי כל החופים בראשון לציון יקבלו את ה”דגל כחול” – תו איכות סביבתי לחופי רחצה בארץ ובעולם. ראשון לציון הצטרפה לתוכנית לראשונה לפני כשמונה שנים כאשר בזמנו רק אחד מהחופים קיבל את הדגל הכחול. מאז פעל בהצלחה אגף החופים להשגת דגלים כחולים בכל החופים.

על מנת להצטרף לתוכנית, שאותה מפעילה בארץ עמותת אקואושן, יש לעמוד במספר קריטריונים בנושא איכות הסביבה. כך, על החוף לעמוד בדרישות לאיכות מי הרחצה, הן בפרמטרים כימיים והן בפרמטרים פיסיקליים. כמו כן, על החוף לעמוד בדרישות תדירות דיגום המים – לפחות חמישה דיגומים לעונה. ניהול סביבתי – איסוף אשפה, מיחזור אשפה, אכיפת איסור כניסת רכבים לחוף, איסור לינה שאינה מותרת בחוף, בקרה ואכיפה של כניסת בעלי חיים לחוף. בטיחות ושירותים – תחזוקה שוטפת ונאותה של מתקני החוף, מספר מצילים ואביזרי הצלה נאותים, תוכנית פעולה מוכנה למקרה של זיהום חמור, נגישות לנכים, מי שתייה זמינים ונקיים. כמו כן, אחד הקריטריונים הוא גם חינוך סביבתי ומידע על כך כמו פרסום על המערכות האקולוגיות בחוף, השירותים הניתנים בו וכללי ההתנהגות.

כל חוף נבחן על ידי ועדה לאומית שהמלצותיה מועברות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, המוסמכת להעניק לחוף או למרינה את הדגל הכחול שהינו למעשה תו איכות סביבתי. נזכיר, כי רק לפני כמה שבועות הוכרזו חופי הים בראשון לציון כ”נקיים מאוד”, על פי מדד עמותת חוף נקי.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “במקביל להשקעה שלנו בפיתוח אזור החוף, אנחנו לא שוכחים לרגע את החשיבות בשמירה על איכות הסביבה. אסור לנו להקל ראש בהיבטים הסביבתיים בחוף הים, והאחריות של כולנו היא לדאוג שהחוף יישאר נקי גם לאחר הבילוי שלנו. אני מברך את תושבי העיר והמתרחצים הרבים ששומרים על ניקיון החוף, ואת אגף החופים על הזכייה בפעם השישית ברציפות – מה ששוב מוכיח כי החופים בראשון לציון הם הנקיים ביותר”.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, מסר: “הסטנדרטים שאנחנו מציבים בחופי ראשון לציון הם הגבוהים ביותר, ואני שמח שאנחנו מקבלים את ההכרה על כך. חוף נקי הוא רווח של כולנו וזו אחריות של כל אחד מאתנו לאסוף את הפסולת שלנו בסיום הבילוי ולהשליך. אני מודה לאגף החופים על המסירות הגדולה ועל ההשקעה הרבה לכל אורך השנה”.

השארת תגובה