מה עשה שר הביטחון בני גנץ בשעות הבוקר יחד עם ראש עיריית ראשון לציון בעיר?

שר הביטחון בני גנץ ביקר הבוקר (ד’) במכינת רות מבית ארגון איגי, אשר הוקמה בשנה שעברה בתמיכת משרד הביטחון ובהחלטת שר הביטחון.
לשר הביטחון התלוו ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, מנכ”ל איגי עופר נוימן, ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון משה צין ויועצת הרמטכ”ל לענייני מגדר תא”ל אלה שדו שכטמן.

צילום: אלעד מלכה

במהלך הביקור קיים שר הביטחון שיחה עם חברי הצוות והחניכים של המכינה שהיא המכינה הקדם צבאית הלהט”בית הראשונה המוכרת על ידי משרד הביטחון.

מדברי שר הביטחון בני גנץ:

״אני גאה לראות את הנערים שתכף יתגייסו, את המוטיבציה והנחישות, וגם את הבגרות שהם רוכשים ויכולות ההתמודדות עם מצבים חברתיים שונים. צה”ל הוא צבא העם, ואנחנו כמערכת עושים הכל בכדי שכל אחת ואחד, ירגישו שצה”ל מספק להם את צורכיהם, ושהם יכולים לבצע שירות משמעותי. המציאות של 2022 היא הרבה יותר פתוחה ותומכת לקהילת הלהט”ב אבל יש לנו עוד משימות רבות. אני מודה לראשי המכינה ולחניכים על השיעור שקיבלתי מהם, ומבטיח שנמשיך לפעול בכדי לפתח את המפעלים האלו באופן מגוון וראוי. מערכת הביטחון תמשיך להיות גורם שמושך קדימה את כל החברה הישראלית גם בהיבט הערכי של סובלנות וקבלת כל אדם. אני מודה גם לעיריית ראשון לציון ולראש העיר שנותנים למכינה את התמיכה והליווי בעיר”.

צילום: אלעד מלכה

עופר נוימן, מנכ״ל ״איגי״:

״הביקור של שר הביטחון במכינת רות הוא חותמת חשובה ואפילו היסטורית לחיבור בין הקהילה הגאה לבין השירות הצבאי והחברה הישראלית, אנחנו גאים להיות חלק מההתקדמות הגדולה שנעשתה בנושא ומודים מאד למשרד הביטחון על השותפות והאחריות לפרוייקט החינוכי המשמעותי הזה״.

בני גנץ שר הביטחון יחד עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך - מקומון ראשון
צילום: דוברות עיריית ראשל”צ – בני גנץ שר הביטחון יחד עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך

ראש עיריית ראשל”צ רז קינסטליך:

“שמחתי לארח את שר הביטחון בני גנץ במכינת רות – המכינה הקדם צבאית הראשונה מסוגה בארץ, העוסקת בקידום סובלנות וזכויות אדם, שוויון ותקשורת מכבדת. המיזם שהוקם כאן לראשונה בראשון לציון, שואף להגביר את השיח והמודעות לזכויות אדם, חרויות הפרט ושוויון מגדרי, ולחנך בני נוער, צעירים וילדים לשיח מכבד ומכיל, לערכי ציונות ומעורבות חברתית במרקם העירוני – הן במסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות. ראשון לציון גאה להיות עיר מכילה שמעניקה זכויות שוות לכלל התושבות והתושבים שלה. אני רוצה להודות לשר הביטחון על הביקור החשוב במכינה ובעיר ראשון לציון”.

בני גנץ שר הביטחון בראשון לציון - מקומון ראשון
צילום: אלעד מלכה

השארת תגובה